زائران کرمانی می توانند پروازی به عتبات بروند

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان گفت: زائران کرمانی امسال برای اولین بار می توانند با پرواز راهی سفر عتبات عالیات شوند.

زائران کرمانی می توانند پروازی به عتبات بروندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمود عرب‌نژاد، مدیرکل حج و زیارت استان کرمان صبح امروز در جلسه ستاد استانی اربعین که به ریاست فدایی استاندار کرمان برگزار شد، گفت: ۸ هزار و ۲۰۰ زائر کرمانی برای حضور در همایش عظیم پیاده‌روی اربعین امسال در سامانه سماح ثبت‌نام کردندکه  ۱۱۴ دفتر ثابت و ۱۰ دفتر زیارتی سیار برای ثبت‌نام زائران در استان کرمان در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه امسال امکان حضور زائران کرمانی در همایش پیاده‌روی اربعین از طریق هوایی فراهم شده است گفت: یک پرواز کرمان به نجف در هفته در نظر گرفته شده است.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با تاکید بر اینکه ثبت‌نام برای حضور در این همایش تنها از طریق سامانه سماح انجام می‌شود عنوان کرد: افراد می‌توانند برای ثبت‌نام به دفاتر مجاز زیارتی مراجعه کرده و یا به صورت شخصی نیز در این سامانه ثبت‌نام کنند.

او هزینه ثبت‌نام ۲۵ هزار تومان در مجموع عنوان کرد و گفت: از این مبلغ ۲۲ هزار تومان برای بیمه و هلال‌احمر و سه هزار تومان برای ثبت‌نام زائر دریافت می‌شود.

عرب‌نژاد با اشاره به اینکه امسال نیازی به دریافت ویزا نیست، افزود: اما داشتن گذرنامه‌ای با حداقل ۶ ماه اعتبار برای زائران الزامی است و ثبت‌نام تا چند روز قبل از اربعین ادامه دارد.

علی متقی نماینده ستاد عتبات عالیات استان کرمان و مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سال گذشته از استان کرمان ۳۶ موکب به عراق اعزام شده است گفت: امسال نیز همین تعداد موکب اعزام می‌شود.

او با بیان اینکه امسال هوا گرم‌تر است و تاکید شده که آب و یخ بهداشتی برای زائرن و موکب‌ها تامین شود افزود: پیشنهاد می‌شود که زائران روز‌ها استراحت و شب‌ها بیشتر پیاده‌روی کنند.

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین استان کرمان با اشاره به اینکه نیاز است که یک دستگاه یخ‌ساز در کربلا راه‌اندازی شود تا به موکب‌های استان کرمان یخ مورد نیاز را برسانیم گفت: در برنامه است تا یک دستگاه تصفیه و بسته‌بندی آب نیز در کربلا مستقر کنیم.

انتهای پیام/ح

امکان سفر هوایی زائران اربعین فراهم شد

برچسب ها: اربعین ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار