رابطه جالب چرت بعد از ظهر و بهبود وضعیت قلب

مطالعات گروهی از پژوهشگران سوئیسی نشان می‌دهد افرادی که عادت دارند بعد از ظهر‌ها چرت بزنند یا کمی بخوابند وضعیت قلبی بهتری خواهند داشت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  در این دنیا دو نوع آدم وجود دارد، آن‌ها که عصر‌ها چرت می‌زنند و افرادی که این کار را نمی‌کنند. به نظر می‌رسد افرادی که چرت می‌زنند یک گام از دیگران جلو‌تر هستند.

افرادی که بعد از ظهر‌ها چرت می‌زنند کمتر سکته قلبی می‌کنند

یک مطالعه جدید نشان داده است که افرادی که بعد از ظهر موفق به چرت زدن می‌شوند، سالمتر هستند آن هم در مقایسه با افرادی که این کار را انجام نمی‌دهند. درواقع این افراد ۵۰ درصد بیشتر در معرض خطر حمله قلبی قرار دارند. دانشمندان می‌گویند کمبود خواب خطر آترواسکلروز را افزایش می‌دهد که اصطلاحی برای توضیح ایجاد پلاک در شریان‌های بدن است که باعث باریک شدن و سخت شدن عروق می‌شود.

براساس گزارش‌های محققان بیمارستان دانشگاه لوزان سوئیس که به طور متوسط طی ​​۵ سال، ۳۴۰۰ نفر بین ۳۵ تا ۷۵ سال را تحت نظر داشتند، می‌توان امیدوار بود با کمک خواب عصرگاهی نرخ مشکلات قلبی و مرگ‌های ناگهانی را کاهش داد. در طول این مطالعه که در مجله پزشکی بریتانیا، منتشر شده است پیوند آشکاری بین دفعات چرت زدن، میانگین مدت زمان خوابیدن و خطر ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی وجود دارد.

در طول مدت مطالعه، ۱۵۵ حمله قلبی یا سکته مغزی رخ داده است. با این حال پژوهشگران به طرز شگفت آوری دریافتند که چرت زدن یک یا دو بار در هفته با تقریباً نصف شدن خطر (۴۸ درصدی) حمله قلبی در مقایسه با افرادی که به هیچ وجه چرت نمی‌زدند مرتبط است. دکتر نادین هوسلر، نویسنده اصلی این تحقیق، از بیمارستان دانشگاه لوزان گفت، آن‌ها همچنین عوامل دیگری را که به طور بالقوه می‌تواند بر نتایج تأثیر بگذارد، در نظر گرفتند.

وی اظهار داشت: این انجمن پس از در نظر گرفتن عوامل بالقوه تأثیرگذار مانند سن و مدت خواب شبانه و همچنین سایر خطرات بیماری قلبی عروقی مانند فشار خون بالا و کلسترول درست عمل کرد. وی افزود: افرادی که هفته‌ای یک یا دو بار چرت می‌زنند، دارای شیوه زندگی سالم تری هستند یا زندگی سازمان یافته‌ای دارند که به آن‌ها امکان می‌دهد این چرت‌ها را انجام دهند، در حالی که کسانی که تقریباً هر روز چرت می‌زنند احتمالاً بیمارتر هستند.

منبع: انتخاب

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار