طراحی بوستان امداد، نجات و اطفا حریق در شیراز

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز گفت: بوستان امداد، نجات و اطفا حریق در شهرک والفجر شیراز در زمینی به مساحت هزار ۱۷ هزار مترمربع طراحی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بهادری معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز با اشاره به اینکه طراحی بوستان امداد، نجات و اطفا حریق واقع در شهرک والفجر، در حوزه معاونت شهرسازی و معماری انجام شده است، گفت: این بوستان یکی از بزرگترین مراکز آموزش امداد، نجات و اطفا حریق در جنوب کشور است.

او افزود: در طراحی بوستان امداد، نجات و اطفا حریق، ایستگاه آتش نشانی مجازی ویژه کودکان و دانش آموزان در راستای انتقال آموزش‌های شهری و شهروندی در نظر گرفته شده است که این قشر از جامعه با شالوده‌های اصلی حوادث آشنا و از وظایف شهروندی آگاه شوند.

بهادری با بیان اینکه آموزش شهروندان در خود امدادی و جلوگیری از حوادث بسیار تاثیرگذار است گفت: در راستای اگاهی و آموزش خانواده‌ها در خصوص نحوه مواجهه و مقابله با حوادث، در این پروژه سالن اجتماعات آموزشی ویژه خانواده به مساحت ۸۰۰ مترمربع طراحی شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز از دیگر امکانات موجود در طراحی این مرکز آموزشی تخصصی را سالن آمفی تئأتر تخصصی، خوابگاه مدیریتی و کارمندی، ۵ باب کارگاه تخصصی، کتابخانه و آزمایشگاه، مجموعه رفاهی و ورزشی شامل سالن پذیرایی، کافی شاپ، نمازخانه، کارگاه کامپیوتر و انبار تجهیزات مدیریت بحران بیان کرد.

او یادآور شد: از آنجا که طراحی این پروژه توسط نیرو‌های متخصص حوزه معاونت شهرسازی و معماری انجام شده است هزینه قابل توجهی در این بخش صرفه جویی شده است. همچنین نگاه تخصصی به موضوع طراحی و معماری مراکز آموزشی موجب تقویت، افزایش بهره وری و توان مهارتی و همچنین ارائه خدمات مطلوب به شهروندان خواهد شد.
انتهای پیام/م

طراحی بوستان امداد در شیراز

برچسب ها: شهرداری ، عمران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.