مدیر امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی خبر داد؛

افزایش شمار متقاضیان خارجی تحصیل در دانشگاه فردوسی

مدیر امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی گفت: با توجه به هزار و ۴۰۰ درخواست دریافت شده، شمار دانشجویان خارجی سال تحصیلی جدید در این دانشگاه افزون بر دو هزار نفر افزایش می‌یابد.

افزایش شمار متقاضیان خارجی تحصیل در دانشگاه فردوسیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی، بین المللی و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی شمار درخواست‌های دانشجویان خارجی را برای تحصیل در این مرکز آموزش عالی، در تاریخ نظام آموزش دانشگاهی ایران بی نظیر توصیف کرد و گفت: در این چارچوب هزار و ۴۰۰ درخواست برای سال تحصیلی جدید دریافت شده است.
 
او تصریح کرد: این تعداد درخواست برای سال تحصیلی جدید، با توجه به تعداد دانشجویان خارجی در حال تحصیل در دانشگاه فردوسی شمار دانشجویان خارجی سال تحصیلی آتی را در این مرکز آموزش عالی به افزون بر دو هزار نفر افزایش می‌دهد.

مدیر همکاری‌های علمی، بین المللی و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی گفت: با توجه به گنجایش و استاندارد‌های دانشگاه فردوسی مشهد این امیدواری وجود دارد که بتوان به نیمی از هزار و ۴۰۰ درخواست ارائه شده یعنی ۷۰۰ متقاضی خارجی پاسخ مثبت داده شود. 
 
 قبول ادامه داد: علاوه بر کشور‌های همسایه، تقاضا‌هایی نیز از برخی کشور‌ها برای نخستین بار ارائه شده که نشانگر دستاوردی دیگر از موفقیت برنامه توسعه دیپلماسی علمی دانشگاه فردوسی مشهد است. بر این اساس شاهد توزیع مناسب سهم دانشجویان مختلف در رشته‌های تحصیلات عالی و تکمیلی دانشگاه فردوسی هستیم.
 
او با اشاره به هزار و ۷۰۰ نفر شمار دانشجویان خارجی سال تحصیلی گذشته  در این مرکز آموزش عالی تصریح کرد: به همین دلیل دانشگاه فردوسی رتبه نخست تعداد پذیرش دانشجویان بین المللی را در بین دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به دست آورد.
 
مدیر امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی گفت: اکنون ۲۵۰ نفر از دانشجویان خارجی دانشگاه فردوسی مشهد در مرحله دانش آموختگی قرار دارند.

هم اینک هزار و ۷۰۰ دانشجوی خارجی از ۲۴ کشور جهان در دانشگاه فردوسی مشهد مشغول تحصیل هستند.

"فردوسی مشهد" سومین دانشگاه تاسیس شده در ایران پس از دانشگاه‌های تهران و تبریز با بیش از شش دهه قدمت، ۲۵ هزار دانشجو دارد که دو هزار و ۵۰۰ نفر آن‌ها در مقطع دکترا، شش هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند. همچنین ۸۲۰ عضو هیات علمی در دانشگاه فردوسی مشغول فعالیت هستند که ۶۵۰ نفر از آنان دارای مدرک پی. اچ. دی، رتبه استادی یا پروفسوری هستند.

خراسان رضوی در مجموع ۲۶۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی در ۲۸ شهرستان، ۳۳۰ هزار دانشجو و سه هزار و ۷۵۷ نفر عضو هیات علمی در سطح مراکز آموزش عالی دارد. همچنین ۳۷ موسسه علم و فناوری و ۹۸ شرکت دانش بنیان در خراسان رضوی فعالیت دارند.
 
انتهای پیام// ز.م
 

استقبال  متقاضیان خارجی تحصیل در دانشگاه فردوسی مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.