بیرجنددارای بیشترین بافت فرسوده در استان

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: بیرجند بیشترین بافت فرسوده در استان را دارد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،جعفری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: هزار و  ۷ هکتار بافت فرسوده در استان وجود دارد که بیشترین آن مربوط به بیرجند مرکز استان است.

او با بیان اینکه بحث بازآفرینی شهری چند سالی است در سطح کلان کشور مورد توجه قرار گرفته است ،افزود: سال‌های اخیر خدمات خوبی در بخش زیربنایی و روبنایی در استان انجام شده است.

جعفری با اشاره به وجود ۲۲۵هکتار از سکونت‌گاه‌های غیری رسمی استان در بیرجند، بیان کرد: در خراسان جنوبی انبوه‌سازان تمایلی برای ساخت و ساز در محلات هدف بازآفرینی شهری ندارند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی  با اشاره به اینکه محلات هدف بازآفرینی در شهر بیرجند ۶۵۴ هکتار است،تصریح کرد:  سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازآفرینی شهری در استان در نظر گرفته شد که تنها۲۰ درصد این اعتبار برای استان تخصیص پیدا کرد.

او با بیان اینکه پارسال ۹۷ پروژه بازآفرینی شهری به استان واگذار شد ،گفت: از این تعداد ۴۲ پروژه در دست اجرا و ۲۱ پروژه به مناقصه رفته، اما اجرایی نشده است.

جعفری افزود: اعتبار در نظر گرفته شده برای ۲۱ پروژه ۱۲ میلیارد تومان و مجموع اعتبار برای ۶۳ پروژه ۳۳ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به پرداخت تسهیلات به متقاضیان برای بحث بازآفرینی شهری،اظهار کرد: تا سال هزار و ۴۰۰ حدود یک هزار و ۷۶۰ واحد سهمیه استان است.

او با اشاره به اینکه با وجود شرایط سخت اقتصادی مردم از این طرح استقبال خوبی نکرده‌اند، بیان کرد:با توجه به شرایط مالی نامناسب مردم، درخواست در نظر گرفتن یارانه ساخت یا طولانی شدن دوران مشارکت برای استان را داریم.

جعفربا اشاره به ارزش پایین املاک در بافت‌های فرسوده تصریح کرد:حدود ۲۵ درصد جمعیت مراکز استان و شهر‌های پر جمعیت دروضعیت بد مسکنی هستند و باید مردم بیش از پیش به ساخت مسکن نو تشویق شوند.

انتهای پیام/ ی

خراسان جنوبی هزار و ۷هکتار بافت فرسوده دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.