امام جمعه خوی؛

غارت ذخایر و منابع کشور‌های اسلامی یکی از آثار خیانت‌های استعمارگران است

امام جمعه خوی گفت:غارت ذخـایر علـمی ،فرهنگی و اقتـصادی کشورهای اسلامی توسط استعمارگران شرقی و غربی یکی از آثار خیانت های آنان برعلیه مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،  حجت الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه خوی در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته، بعداز توصیه نمازگزاران به رعایت کردن تقوای الهی، با اشاره به آثار زیانبار خیانت‌های تاریخی دشمنان اسلام اظهار داشت: تبلیغ و به فرهنگ تبدیل کردن جدایی دیـن از سـیاسـت در میـان مسلـمـانان، گسترش نفاق و دورویی در میان مسلمانان برای رسیدن به اهـداف و منافع دنیـوی، گسترش دادن این عقیده که دین یک موضوع شخصی بین خلق و خالق است نباید در امورات سـیاسی و اجـتماعی دخالت کند و تسلط پیدا کردن استعمارگران شرقی و غربی بر کشور‌های اسلامی و غارت ذخـایر علـمی، فرهنگی و اقتـصادی آنان از جمله آثار خیانت‌های دشمنان اسلام است.

 

محبت و مهربانی در حق دیگران از دیدگاه اسلام

 
حجت الاسلام سید رضی شکوری با اشاره به   محبت و مهربانی در حق دیگران  گفت: یکی از فضایل اخلاقی از دیدگاه اسلام مهربانی و محبت کردن به دیگران است که در روایات اهل بیت (ع) زیاد روی آن تأکید شده است.
 
اودر ادامه با استناد به روایاتی اظهار داشت: در تعدادی از روایات مسلمانان به مهربانی و محبت در حق دیگران توصیه شده اند از قبیل اینکه رسول خدا (ص) فرموده خداوند رحمان به انسان‌های دل رحم حتما رحم می‌کنـد و امیرمؤمنان علی (ع) می‌فرماید: شیعیان ما ... اگر نیازمندی به آنان پناه آورد به او ترحم می‌نمایند.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.