هشدار مدير حج و زيارت قم به متقاضيان زيارت اربعين حسينی؛

بدون نام نویسی در سامانه سماح به عراق سفر نكنيد

صالحی گفت:برای شرکت در مراسم عظیم پیاده روی اربعین،نام نویسی در سامانه سماح الزامی است.

بدون ثبت نام در سامانه سماح به عراق سفر نكنيدصالحی،مدیر کل حج و زیارت قم در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،اظهار کرد:نام نویسی در سامانه سماح برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین  حتمی و ضروری است.

او ادامه داد:متقاضیان تا هفتم آبان امسال بدون نیاز به اخذ روادید و به شرط نام نویسی در سامانه سماح  به نشانیsamah.haj.ir و همراه داشتن گذرنامه معتبر می توانند وارد عراق شوند.

مدیر کل حج و زیارت قم با بیان این که نام نویسی در سامانه سماح تا روز‌های منتهی به ایام اربعین  ادامه دارد، گفت: هزینه نام نویسی در سامانه سماح  رایگان است و فقط زائران باید در زمان نام نویسی مبلغ مجموعا حدود ۲۵ هزار تومان برای هزینه‌های بیمه ای پرداخت کنند.

 صالحی ادامه داد: زائران از ۵۰ کیلومتری مرز‌ها بیمه می‌شوند و پوشش بیمه‌ای زائران اربعین صرفا مختص مسیر‌های پیاده روی اربعین است.

او تاکید کرد: چنانچه کسی بدون نام نویسی در سامانه سماح، برای زیارت اربعین از کشور خارج شود، از خدمات درمانی و بیمه‌ای محروم می شود و سازمان حج و زیارت در این باره پاسخگو نخواهد بود.

مدیر کل حج و زیارت قم عنوان کرد: با توجه به اتصال سامانه سماح به سامانه نیروی انتظامی  از خروج افرادی که تنها گذرنامه دارند، اما در سامانه سماح ثبت نام نکرده اند، جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام/ش

جزییات شرکت در راهپیمایی اربعین امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار