زائران همدانی از مرز خسروی کربلایی می‌شوند

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان گفت: زائران این استان از مرز خسروی عازم کربلا می‌شوند.

زائران همدانی از مرز خسروی کربلایی می‌شوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مهرداد نادری فر، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان گفت: حدود ۷۵ درصد زائران کشور از مسیر‌های استان همدان به سمت مرز و عراق تردد می‌کنند بنابراین تمهیدات لازم باید فراهم شود.

او ادامه داد: با توجه به تغییرات در روند اعزام زائران و نیاز نبودن به دریافت ویزا، موضوع آموزش مردم با جدیت کمیته آموزش، پیگیری شده و برنامه آموزشی ارائه شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان اضافه کرد: با توجه به رایگان شدن ویزای عراق و احتمال افزایش زائران اربعین حسینی، تمامی کمیته‌های ستاد اربعین حسینی برنامه ویژه‌ای طراحی و به اجرا درآورند.

نادری فر با بیان اینکه فعالیت ایستگاه‌های صلواتی این استان از ۱۳ مهر در همدان و ۱۶ مهر در عراق آغاز شده و تا سی ام مهر سال جاری ادامه دارد افزود: با توجه به آغاز فعالیت ایستگاه‌های صلواتی همدان از اواسط مهر در داخل عراق، از یکم مهر باید تجهیزات خود را از مرز خسروی خارج کنند.

او افزود: زیر پوشش قرار گرفتن امداد و نجات زائران باید از سوی اعضای کمیته امداد و نجات و درمان به شکل ویژه پیگیری و آمار دقیق امکانات و ملزومات به کار گرفته شده نظیر نیروی انسانی و تجهیزات به صورت دقیق ثبت و به دبیرخانه ستاد اربعین ارسال شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان اضافه کرد: کمیته فرهنگی ستاد اربعین باید بروشور راهنمایی زائران حاوی نکات ضروری را تهیه و در اختیار مبادی مرتبط برای توزیع قرار دهد.

نادری فربیان کرد: با توجه به استفاده از اتوبوس‌های کلان شهر‌ها برای جابجایی زائران، کمیته خدمات شهری شهرداری همدان آمار دقیق اتوبوس‌هایی که باید اعزام کند را مشخص کند.

او بر ضرورت آمادگی نیرو‌های امدادی و بالگرد امداد و نجات تاکید کرد و اظهار داشت: در ایام اربعین خودرو‌ها برای تردد به کشور عراق از پرداخت گمرکی معاف هستند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان ادامه داد: اقلام دارویی که از کشور خارج می‌شود متناسب با نیاز زائران باشد تا بدون استفاده نماند.

انتهای پیام/ب

 

زائران همدانی از مرز خسروی راهی کربلا می‌شوند

برچسب ها: محرم ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.