اعطای تسهیلات به متقاضیان داربستی کردن باغات انگور در استان زنجان

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی زنجان از اعطای تسهیلات به متقاضیان داربستی کردن باغات انگور در استان زنجان خبر داد.

اعطای تسهیلات به متقاضیان داربستی کردن باغات انگور در استان زنجانبهنام اوجاقلو مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی زنجان در گفتگو خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،گفت: استان زنجان از جمله استان‌های مهم تولیدکننده محصول انگور در سطح کشور به حساب می‌آید به طوری که این استان از نظر سطح و تولید انگور جزو هشت استان نخست کشور به شمار می‌رود.

 اوجاقلو تصریح کرد: استان زنجان همچنین در زمینه تولید کشمش نیز جزو رتبه‌های برتر کشوری بوده و در سال‌های نرمال و بدون سرمازدگی حدود ۳۰ هزار تن کشمش در استان تولید می‌شود.

او با تاکید بر ضرورت و اهمیت ایستاده کردن باغات انگور به عنوان راهکار افرایش بهره‌وری و ارتقای سطح کمی و کیفی محصول تولیدی خاطرنشان کرد: با ایستاده کردن باغات انگور، میوه‌ها نور کافی دریافت کرده و به دلیل عبور جریان هوا از لای بوته‌ها شیوع انواع بیماری‌های قارچی از جمله سفیدک و امکان انتقال از سایر باغات به حداقل می‌رسد.

اوجاقلو عنوان کرد: سهولت انجام عملیات مختلف در سطح باغ از جمله برداشت آسان از دیگر مزایای ایستاده کردن باغات انگور به شمار می‌رود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بیان داشت: در حال حاضر عملیات داربستی و ایستاده کردن در ۸۵۰ هکتار از باغات انگور استان انجام گرفته و همه ساله به منظور توسعه این سطح با توجه به اهمیت موضوع، با برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی مختلف، آموزش‌های لازم به کشاورزان استان ارایه می‌شود.

او افزود: کشاورزانی که متقاضی داربستی کردن باغات انگور خود هستند برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/ن
 

ایستاده کردن باغات انگور، راهکار ارتقای بهره‌وری و افزایش تولید در واحد سطح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.