در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

چالش ۲۲ میلیون بد مسکن در طرح اقدام ملی / تقاضای ۸۰ هزار متقاضی مسکن در سال

رئیس کانون سراسری انبوه سازان گفت: طرح ملی مسکن باید به گونه‌ای باشد که مشکل ۲۲ میلیون بد مسکن را حل و نرخ اجاره را کاهش دهد.

مشکل ۲۲ میلیون بد مسکن باید با طرح اقدام ملی برطرف شود/ کاهش انگیزه سرمایه گذارن در حوزه مسکن دردسر ساز خواهد شدجمشید برزگر رئیس کانون سراسری انبوه سازان در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه آمار ۶ ماهه ابتدای امسال در بخش صدور پروانه‌های ساختمانی نشان می‌دهد که نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش ساخت و ساز هستیم، گفت: امسال میزان سرمایه گذاری در بخش مسکن ۴ برابر کاهش یافته و همین موضوع باعث افزایش و رشد رکود در حوزه ساخت و ساز شده است.

او با بیان اینکه بسیاری از سرمایه گزاران پیش از افزایش نرخ ارز با یک میلیارد تومان می‌توانستند چندین واحد مسکونی بسازند، اما هم اکنون با ۴ تا ۵ میلیارد تومان هم نمی‌توانند یک واحد مسکونی بسازند.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان با بیان اینکه قوانین دست و پاگیر در حوزه مالیات پیش فروش واحد مسکونی و همچنین بیمه‌های کارگران ساختمانی باعث شده که سرمایه گذاران انگیزه‌ای برای ورود به این بخش نداشته باشند، گفت: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به حوزه مسکن توجه چندانی نمی‌کنند و اضافه شدن سهم ۲۰ درصدی در حوزه مسکن کمک چندانی در بهبود وضعیت این حوزه نمی‌کند.
برزگر اظهار کرد: باید هرچه سریع‌تر موانع پیش رو در بخش ساخت و ساز برداشته شود تا تولید در صنعت مسکن جان تازه‌ای بگیرد.

او با بیان اینکه باید برای یک بار تمامی موانع و مشکلات پیش روی حوزه مسکن را برداریم، گفت: حمایت از بخش خصوصی و کاهش دخالت دولت در این حوزه می‌تواند نجات بخش حوزه مسکن و خروج رکود از این بازار باشد.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان با بیان اینکه در طول ۱۴ سال گذشته دولت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ساخت و بعید به نظر می‌رسد که در طول یک سال و نیم آینده دولت بتواند ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را به اتمام برساند.

برزگر با بیان اینکه باید با بخش خصوصی، دولت و نیمه دولتی جلسات مفصلی برگزار و تمامی ابعاد حوزه مسکن آسیب شناسی شود، گفت: باید نقاط ضعف پیش روی طرح اقدام ملی برداشته شود و در اجرای این طرح از سازندگان با صلاحیت استفاده شود.

او توضیح داد: اجرای طرح اقدام ملی باید به گونه‌ای باشد که بتواند مشکل ۲۲ میلیون بد مسکن را حل و سالانه تقاضای ۸۰ هزار متقاضی مسکن را پاسخگو باشد.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان در پایان گفت: امیدواریم با اجرای این طرح شاهد کاهش ۳۵ درصدی نرخ اجاره و همچنین ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای مسکن باشیم.
 
انتهای پیام/

 رفع قوانین دست و پاگیر پیش فروش رفع شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار