برای انعکاس عشق و ارادت پایتخت نشینان شور و شعور حسینی؛

تولید، تامین و پخش بیش از ۲۷ هزارو ۵۰۰ دقیقه برنامه از شبکه اشراق

مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان از تولید، تامین و پخش بیش از ۲۷ هزارو ۵۰۰ دقیقه برنامه از شبکه اشراق برای انعکاس عشق و ارادت پایتخت نشینان شور و شعور حسینی خبر داد.

تولید، تامین و پخش بیش از ۲۷ هزارو ۵۰۰ دقیقه برنامه از شبکه اشراقبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،مدیرکل صداو سیمای مرکز زنجان با اشاره به ثبت عزاداری مخلصانه و توام با بصیرت مردم ولایتمدار استان زنجان بعنوان دهمین میراث معنوی کشور گفت:امسال هم طبق سنوات گذشته برنامه ریزی گسترده‌ای برای پوشش عزاداری‌های باشکوه مردم مومن و ولایتمدار زنجان انجام شده بود و تلاش شد تا گوشه‌ای از عشق و ارادت پایتخت نشینان شور و شعور حسینی به ساحت اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) به نحو شایسته به تصویر کشیده شود.

 لطیفی افزود: امسال با تلاش شبانه روزی همکاران خدوم مرکز در بخش‌های مختلف تولیدی و پشتیبانی، در دهه اول محرم بیش از ۲۷ هزارو ۵۷۰ دقیقه برنامه تولید، تأمین و پخش شد.

او با اشاره به برنامه ریزی مدون مرکز برای پخش زنده عزاداری‌های نقاط مختلف استان از شبکه اشراق اظهار داشت: امسال با همت بی شائبه همکاران، عزاداری‌های شهرستان‌های استان هم به صورت زنده پوشش داده شد. به طوری که برای اولین بار بیش از ۲ هزارو  ۹۰۲ دقیقه از عزاداری‌های مردم استان در غالب نماز ظهر عاشورا، دسته‌های باشکوه عزاداری حسینیه اعظم، زینبیه اعظم، فاطمیون، احمدیه، مکتب الزهراء، حیدریون، تجمعات عزاداری در شهر‌های ابهر، خرمدره، خدابنده، طارم، ایجرود، سجاس، هیدج و مراسمات همایش شیرخوارگان حسینی، احلی من العسل و حسینیه اعظم به صورت زنده از شبکه اشراق و شبکه استانی رادیو پوشش داده شد.

رئیس رسانه استانی در ادامه به اقبال خوب شبکه‌های سراسری و برون مرزی رسانه ملی برای پخش عزاداری‌های مردم ولایتمدار زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: عزاداری‌های ساده و بی آلایش مردم استان در این ایام همواره مورد توجه و استقبال سایر شبکه‌ها قرار گرفته است از این رو امسال هم با هماهنگی صورت گرفته شبکه‌های مختلف سیما عزاداری‌های باشکوه مردم استان را به صورت زنده به سمع و نظر جهانیان رساندند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان  گفت:۱۵ شبکه سراسری و بین المللی یک، دو، سه، چهار، پنج، خبر، قرآن، شما، آموزش، افق، پرس تی وی، الکوثر، العالم، سحر و هیسپان تی وی، شبکه‌هایی بودند که در مجموع به مدت ۲۰۲۶ دقیقه به عزاداری‌های باشکوه استان پرداخت کردند.

او ادامه داد: ۲۵ شبکه سراسری و استانی رادیو نیز همگام با سیما حضور و اجتماعات عظیم زنجان را پوشش دادند. شبکه‌های سراسری جوان، تهران، فرهنگ، قرآن، نمایش، ورزش، معارف، ایران، سلامت، زیارت، گفتگو، پیام و شبکه‌های استانی چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، سمنان، خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، فارس، سیستان و بلوچستان، ایلام، کرمان و اصفهان جمعا به مدت ۷۴۴ دقیقه مراسمات برگزار شده در استان را پوشش دادند.

مدیرکل صداوسیمای استان سپس به برنامه‌های روتین سیما، صدا، خبر و فضای مجازی در دهه اول محرم پرداخت و گفت: تمامی معاونت‌های تولید در این ایام غالب برنامه‌های خود را با حال و هوای این ایام عزیز پخش کردند.

معاونت سیما علاوه بر پوشش مراسمات یاد شده و اختصاص موضوعات برنامه‌های روتین به محرم، ویژه برنامه‌های متعددی را تدارک دیده بود که از آن جمله می‌توان به برنامه‌های مشق عشق، واژه واژه کربلا، عشق قافله سی، عزاداران ثارالله و باکاروان عاشورائیان اشاره کرد. سیما در مجموع ۱۵ هزارو ۷۲۹ دقیقه برنامه در این ایام تولید، تأمین و پخش کرد.

 لطیفی به برنامه‌های صدا نیز اشاره کرده و افزود: رادیوی زنجان هم علاوه بر اختصاص برنامه‌های روتین خود به این ایام، ویژه برنامه‌های حسین عاشقلری، عشق سوداسی، عشق قافله سی، عشق کاروانی و گلگشت را نیز برای دهه اول محرم تولید و پخش کرد. رادیو در مجموع بیش از ۱۰۸۲۰ دقیقه برنامه در دهه اول محرم تولید، تأمین و پخش نمود.
 
رئیس رسانه استانی با اشاره به عملکرد معاونت‌های خبر و فضای مجازی، هم گفت: معاونت خبر مرکز با تهیه و ارسال ۴۴۶ مورد برنامه در قالب خبر، گزارش، تفسیر، گفتگوی زنده خبری و ارتباط با بخش‌های خبر سراسری، اخبار رویداد‌های عزاداری استان را با موضوع محرم جمعا به مدت ۱۰۱۶ دقیقه پوشش داد.

درحوزه فضای مجازی هم این معاونت با تولید و پخش ۱۲۳ مورد برنامه رسانه‌ای در قالب موشن گرافیک، ویدئو، پوستر، نماهنگ، پادکست، اینفوگرافیک و تایم لپس به موضوع محرم پرداخت کرد. فضای مجازی مرکز همچنین امسال صفحه حسینیه مجازی و همچنین صفحه ویژه محرم را در سایت مرکز راه اندازی کرد که مورد استقبال کاربران نیز قرار گرفت.

وی تصریح کرد: صداوسیمای مرکز زنجان علی رغم وجود کمبود‌ها و محدودیت‌های فراوان در حوزه امکانات و نیروی انسانی، با بکارگیری تمامی تجهیزات و نیروی انسانی خود و بهره گیری از ۳ واحد سیار تلویزیونی، واحد sng، مایکرو ویو پرتابل، ۱۷ دوربین ثابت و سیار، دو دستگاه دوربین پرنده، یک فروند بالگرد، دو دستگاه تاورکرین و کرین نفربر، چندین کیلومتر کابل گذاری صدا و تصویر و بهره گیری ازخطوط پشتیبان فیبر نوری جهت تضمین پایداری تصویر و در رأس تلاش شبانه روزی بیش از ۳۰۰ نفر از همکاران خدوم خود، تلاش کرد صحنه‌های بی بدیل عشق و ارادت مخلصانه مردم مومن استان را به ساحت مقدس حضرت اباعبدا.. الحسین (ع) منعکس نماید و امید است این تلاش شبانه روزی مورد قبول درگاه حقتعالی و توجهات حضرت بقیت ا... الاعظم (ارواحنا له الفداء) قرار گیرد.
 
انتهای پیام/ن
 

پخش عزاداری زنجانی‌ها از ۱۵ شبکه داخلی و بین‌المللی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.