در تهران ما پیگیری شد؛

قول شهردار منطقه ۱۹ تهران برای تکمیل مساجد محله یاخچی آباد

تهران ما موضوع مسجد‌های نیمه کاره منطقه ۱۹ تهران که بازسازی آن بر عهده شهرداری است را پیگیری کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در پیامک‌های بخش تهران ما، پیامکی مبنی بر ناتمام ماندن ۵ مسجد در منطقه ۱۹ تهران که شهرداری بازسازی آن را برعهده گرفته، ارسال شده است.

خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با شهروندی که گله مند بود تماس گرفت و جویای وضعیت شد.

او گفت: بنده ساکن محله یاخچی آباد در منطقه ۱۹ هستم، ۵ سالی است که شهرداری این منطقه بازسازی چند مسجد این محل را برعهده گرفته است، با گذشتن این چند سال تنها دو مسجد بازسازی و تکمیل شده است و تقریبا دو مسجد دیگر ۲۰ درصد کار آن هم انجام نشده است.


بیشتر بخوانید: ماجرای ممنوعیت عکسبرداری در پارک‌ها چیست؟


او با اشاره به اینکه مردم این محله خود خواستار ساخت این مساجد با هزینه‌های خودشان بوده اند، بیان کرد: متاسفانه خبری از ساخت این مساجد نیست، جلسات زیادی را هیئت امنا با شهردار و مسئولان این محله برای ساخت این مساجد گذاشته اند، اما بی تاثیر بوده است.

شهرداری منطقه ۱۹ تهران به تکمیل نشدن مساجد محله یاخچی آباد پاسخ داد

روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹ تهران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه مطالبات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، به این موضوع گفت: با توجه به قدمت ساختمان‌های برخی از مساجد منطقه و عدم وجود شرایط ایمن و سازه ای، در سال ۱۳۹۳ تخریب و نوسازی چهار مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، امام زمان (عج)، اثنی عشر و صاحب الزمان (عج) در دستور کار قرار گرفت که با توجه به عدم حمایت مالی مدیران وقت سنوات گذشته از پروژه‌های مذکور و تعویض پیمانکاران مستقر، این امر موجب کند شدن پیشرفت فیزیکی و تعطیلی عملیات عمرانی مساجد شد.

روابط عمومی منطقه ۱۹ در ادامه گفت: پیرو پیگیری‌های انجام شده در زمستان سال ۱۳۹۷ برای راه اندازی مجدد عملیات عمرانی مساجد، با توجه به انقباضی بودن سقف اعتبارات مناطق، تصمیم برآن شد که از هیئت امناء هر مسجد در تکمیل ساخت کمک گرفته شود و در نهایت مبلغ اعتبارتخصیص یافته برای اتمام هر سه مسجد تائید شد که تحقق این اعتبار منوط به تحویل قرارداد‌های سنوات گذشته و تحویل کارگاه به هیئت امناء مساجد است.

او افزود: به منظور تحقق این امر با مساعدت معاونت فنی وعمرانی مرکز و پیگیری‌های هیئت امناء مساجد، کارگاه عمرانی دو مسجد حضرت ابوالفضل (ع) و امام زمان (عج) از سوی منطقه تحویل شده است.

روابط عمومی منطقه ۱۹ با اشاره به اینکه مراحل قانونی و فرایند‌های اداری مسجد اثنی عشر به دلیل وجود مشکلات اسنادی و عدم امکان تحویل به معاونت عمران مرکز، از طریق واحد حقوقی در حال پیگیری است گفت: محل استقرار مسجد صاحب الزمان (عج) ، تحت حمایت بخشداری قرار گرفته و از کد‌های اعتباری شهرداری تهران خارج شده است.

او ادامه داد:  در حال حاضر معاونت فنی و عمران منطقه پیگیر دریافت مجوز برگزاری مناقصه از معاونت فنی و عمران مرکز برای استقرار پیمانکاران با اعتبار مصوب است که به دلیل باز بودن کلیه قرارداد‌های سنوات گذشته و نقص مدارک، این فرایند زمان بر خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار