نشست کارگروه دفتر ارتباط صنعت استانداری با دانشگاه ها

نخستین نشست کارگروه دفتر ارتباط با صنعت استانداری با دانشگاه در خصوص مسائل راه و شهرسازی با حضور سرمست استاندار قم و حجت الاسلام دیرباز ریاست دانشگاه قم و اعضای کارگروه در دانشگاه قم برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، نخستین نشست کارگروه دفتر ارتباط با صنعت استانداری با دانشگاه در خصوص مسائل راه و شهرسازی با حضور سرمست استاندار قم و حجت الاسلام دیرباز ریاست دانشگاه قم و اعضای کارگروه در دانشگاه قم برگزار شد.

سرمست استاندار قم در این نشست، بهره مندی کم‌تر مدیران از یافته‌های علمی و همچنین ارتباط ضعیف بین صنعت و دانشگاه و تمایل کمتر صنعتگران به موضوعات علمی و همچنین عدم مهارت محوری دانشگاهیان را از آسیب دانست و گفت: ضرورت دارد تا این مشکل با مدیریت اصولی و نگرش سیستمی اصلاح و دنبال شود.

استاندار قم در ادامه گفت: فاصله بین مراکز اجرایی و ایده پردازی باید کاهش پیدا کند و این امر بایستی در دستور کار شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قرار گیرد، تا همچنین میان صنعت و دانشگاه هم ارتباط تنگاتنگی ایجاد شود.

سرمست با اشاره به آیین نامه کارگروه برنامه ریزی و توسعه استان گفت: برای بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت کارشناسی، با تعریف گروه‌های اندیشه ورز، میان استانداری، دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی ارتباط تنگاتنگی ایجاد شده است.

بی حسی در رابطه با عمران شهری ادامه داد مصوبات توسعه عمرانی باید در اختیار کارگروه زیربنایی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قرار گیرد تا منشای تصمیم گیری برای استان باشد.

سرمست همچنین گفت دانشگاه‌ها باید یک نماینده به استان معرفی کنند تا در کارگروه‌های اندیشه ورز نیز از تفکرات و ایده‌های دانشجویی استفاده گردد.

او در پایان گفت سازمان‌ها برای تقویت کاربرد سازمان بایستی از ایده‌های دانشجویی استفاده کنند و ارتباط با دانشگاه را تقویت کنند.

همچنین افزود: در تمام شورا‌های استانداری نیز حضور دانشگاهیان باهدف تقویت پشتوانه علمی و پزوهشی یک امر ضروریست.

انتهای پیام/الف

نخستین نشست کارگروه دفتر ارتباط صنعت استانداری با دانشگاه ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.