۵۹ کشته و زخمی در تیراندازی‌های ۲۴ ساعت گذشته آمریکا

در جریان تیراندازی‌های ۲۴ ساعت گذشته در ایالت‌های مختلف آمریکا، ۱۷ تن کشته و ۴۲ نفر زخمی شده‌اند.

۵۹ کشته و زخمی در تیراندازی‌های ۲۴ ساعت گذشته آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از مرکز ثبت آمار خشونت‌های مسلحانه در آمریکا، ۵۹ مورد تیراندازی در ۲۴ ساعت گذشته در ایالت‌های مختلف آمریکا رخ داده است که بر اثر آن‌ها دست کم ۱۷ نفر کشته و ۴۲ نفر زخمی شده‌اند.

در یکی از تیراندازی‌های گزارش شده در «شهر پورت ونتوروث» در ایالت جورجیا دو نفر کشته شدند. تیراندازی در شهر «سیاتل» در ایالت واشنگتن نیز سه زخمی بر جا گذاشت. در حادثه دیگری در شهر «لس آنجلس» در ایالت کالیفرنیا نیز سه نفر زخمی شدند. در تیراندازی در پارکینگ مدرسه‌ای در شهر «نیوپورت نیوز» در ایالت ویرجینیا نیز سه نفر از جمله یک نوجوان ۱۴ ساله زخمی شدند. سه نفر نیز در تیراندازی در شهر «سینسیناتی» در ایالت اوهایو زخمی شدند. در درگیری بین سرنشینان دو خودرو در شهر واشنگتن در منطقه کلمبیا نیز سه نفر زخمی شدند. تیراندازی در «ویلمینگتون» در ایالت دلاور نیز دو کشته برجای گذاشت.

۱۶ مورد از تیراندازی‌های در این مدت قربانی (کشته یا زخمی) نداشته است.

مرکز ثبت خشونت‌های مسلحانه در آمریکا همچنین در ادامه گزارش‌های روزانه خود، آمار نهایی موارد تیراندازی بیست و چهار ساعت پنجشنبه تا جمعه و تلفات آن‌ها را در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا اعلام کرد. بر این اساس، ۱۱۴ مورد تیراندازی در این مدت رخ داده که بر اثر آنها، ۳۲ نفر کشته و ۷۱ نفر زخمی شده اند. ۳۷ مورد از این حوادث در این مدت قربانی (کشته یا زخمی) نداشته است.

طبق گزارش‌های منتشر شده، در چهل و هشت ساعت گذشته، ۱۷۳ مورد تیراندازی در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا گزارش شده است که در نتیجه آن‌ها ۴۹ نفر کشته و ۱۱۳ نفر زخمی شده اند. با توجه به اینکه گزارش‌های تیراندازی‌ها در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا معمولا چهل و هشت ساعت پس از وقوع آن‌ها کامل می‌شود، آمار نهایی تیراندازی‌های بیست و چهار ساعت جمعه تا شنبه (شبانه روز گذشته) نیز روز یکشنبه منتشر می‌شود.

به گزارش مرکز ثبت خشونت‌های مسلحانه در آمریکا، ۳۹ هزار و ۶۷۵ مورد تیراندازی از ابتدای سال ۲۰۱۹ در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا به ثبت رسیده است که در نتیجه آن‌ها ۱۰ هزار و ۴۹۰ نفر کشته و ۲۰ هزار و ۹۰۳ نفر زخمی شدند. ۴۹۳ تن از قربانیان (کشته یا زخمی) این حوادث کودکان زیر ۱۱ سال و ۲۱۷۶ نفر نوجوانان کمتر از ۱۷ سال بودند. ۲۹۷ مورد تیراندازی به جمع، ۱۲۳۵ مورد حمله به منازل، ۱۰۷۱ مورد تیراندازی به منظور دفاع از خود و ۱۱۳۵ مورد تیراندازی غیرعمدی ثبت شده است. همچنین ۲۱۹ نیروی پلیس در حوادث مسلحانه در آمریکا کشته یا زخمی شده و ۱۴۱۱ عامل تیراندازی یا مظنون تحت پیگرد نیز به دست نیرو‌های پلیس کشته شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار