استان یزد یک سرمایه اجتماعی برای کشور محسوب می‌شود

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: اگرچه در سال های اخیر سرمایه های اجتماعی یزد اندکی تحلیل رفته اما سرمایه های اجتماعی یزد هنوز در کشور حرف اول را می‌زند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمود فتوحی فیروزآبادی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف در نشست هم اندیشی با جمعی از نخبگان و مشاهیر یزد با بیان اینکه استان یزد به عنوان یک سرمایه اجتماعی برای کشور محسوب می‌شود، گفت: اگرچه در سال‌های اخیر سرمایه‌های اجتماعی یزد اندکی تحلیل رفته، اما مسئولان استانی و شهرستانی باید با تدوین برنامه‌هایی مدون سرمایه اجتماعی فعلی را بهبود ببخشند و سرمایه تحلیل رفته را بازگردانند.

فتوحی افزود: سیستم آموزشی کشور نیازمند بازنگری و تغییر است چرا که بسیاری از مشکلات جامعه از ضعف آموزش و پرورش منشاء می‌گیرد، به عنوان مثال یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده در بدو ورود فرزندانشان به مدرسه تهیه کتاب‌های کمک آموزشی و تست زنی است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: در جامعه ما کنکور تبدیل به یک بیزینس و تجارت برای یکسری از افراد از جمله موسسات کنکوری و ناشران شده است و میزان کتابی که برای کنکور تهیه می‌شود به اندازه خرید کتب دانشگاهی نیست.

او تمایل دانشجویان به ادامه تحصیل در کشور‌های خارجی را نشئت گرفته از ضعف سیستم آموزشی کشور دانست و اظهارداشت: ما نباید بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی را به تعویق بیندازیم چرا که دانشجو در این حالت تا مقطع دکتری ادامه تحصیل می‌دهد و پس از آن نیز ممکن است زمینه اشتغال در رشته تحصیلی او فراهم نشود، در این صورت در جامعه با یک دکتر بیکار با سطح توقع بالا روبرو هستیم.

فتوحی به کوتاه بودن عمر مدیریت مدیران و مسئولان در کشور اشاره کرد و گفت: این موضوع به عنوان یک مشکل بزرگ در کشور ما بشمار می‌آید چراکه مدیران و مسئولان ما توان خود را روی حل چالش‌ها و برنامه ریزی برای موضوعاتی که به سرعت برطرف می‌شوند، می گذارند و توجه چندانی به برنامه‌هایی که به زمان بیشتری نیازدارند، نمی‌شود.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف اظهارداشت: برای رفع چالش‌ها و دست انداز‌های پیش رو جامعه باید برنامه‌ای در دو محور مسائل اجرایی و مسائل فرهنگی حاکم بر استان در سه بازه زمانی؛ کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تهیه و تدوین شود.

او با بیان اینکه دانشگاه صنعتی شریف آمادگی کامل جهت همکاری با فرمانداری یزد را دارد، اضافه کرد: مدرسه کارآفرینی، مرکز رشد و پارک علم وفناوری دانشگاه صنعتی شریف را کاملا جهت پیشبرد اهداف علمی و آموزشی یزد در اختیار فرمانداری قرار دهیم.

فتوحی، در پایان تعامل و همکاری دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه یزد و دانشگاه آزاد را، گام موثری جهات کاهش بیکاری و به کارگیری فارغ التحصیلان دانست.

انتهای پیام/ غ

استان یزد  یک سرمایه اجتماعی برای کشور است

برچسب ها: بیکاری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار