پیش بینی افزایش ۲ تا ۳ برابری تردد زائران اربعین حسینی از پایانه مرزی چذابه

سرپرست گمرک چذابه گفت: پیش بینی می‌شود در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی امسال، تردد زائران از این مرز ۲ تا ۳ برابری افزایش یابد.

علی فرهودی سرپرست گمرک چذابه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: باتوجه به حذف ویزا، پیش بینی می‌شود استقبال زائران برای شرکت در مراسم عظیم راهپیمایی اربعین حسینی افزایش یابد.

او افزود: براساس پیش بینی‌ها انجام شده، افزایش ۲ تا ۳ برابری تردد زائران از پایانه مرزی چذابه برای سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین دور از انتظار نیست.

فرهودی با بیان اینکه خدمات رسانی به زائران در ایام اربعین حسینی به صورت شبانه روزی خواهد بود، اظهار کرد: درحال حاضر ۳ دستگاه ایکس ری فعال است که درمواقع اضطراری یک دستگاه دیگر هم برای جلوگیری از معطلی زائران در مرز فعال خواهد شد.

این مقام مسئول درخصوص تردد زائران در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی امسال با اشاره به تردد یکهزار و ۳۸۲ نفر، اظهار کرد: در روز تاسوعا ۸۰۱ نفر زائر شامل؛ ۴۱۱ زائر ایرانی و ۳۹۰ زائر خارجی از طریق پایانه مرزی چذابه به کربلا سفر کردند، همچنین ۵۸۱ نفر زائر شامل؛ ۲۸۹ نفر ایرانی و ۲۹۲ نفر خارجی در این روز وارد ایران شدند.

به گفته سرپرست گمرک چذابه، در روز عاشورای حسینی، ۸۳۷ تردد ثبت شد که مجموع ۳۳۸ تردد مربوط به خروج ۲۰۷ نفر زائر ایرانی و ۱۳۱ نفر زائر خارجی بود، ضمن اینکه از مجموع ۴۹۹ تردد مربوط به ورود به کشور، ۳۷۲ زائر ایرانی و ۱۲۷ زائر خارجی از طریق پایانه مرزی چذابه وارد کشور شده اند.

انتهای پیام/گ

افزایش تردد زائران در ایام اربعین

برچسب ها: گمرک ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.