امام جمعه مشهد مطرح کرد؛

دنیا باید آماده و مهیای ظهور باشد

امام جمعه مشهد گفت: مردم باید در جریان ظهور و اصلاح قرار بگیرند و دنیا باید آماده و مهیای ظهور شود.

دنیا باید آماده و محیای ظهور باشدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، شامگاه شنبه در خیمة‌الانتظار مشهد، گفت:   نقطه هدف حرکت قیام سیدالشهداء جهت اصلاح بلاد و کشور‌ها بوده است. آیا این اصلاح محقق شد یا نه؟ باتوجه به اینکه ۱۳۸۰ سال قمری گذشته، نه‌تن‌ها در کشور و بلادی، اصلاح صورت نگرفته بلکه فساد و ظلم از زمان انقلاب سیدالشهداء بیشتر هم شده است. آیا ما می‌توانیم انقلاب کربلا را شکست خورده بنامیم؟

او  افزود: دربستر تاریخ، کشتار‌ها و تبعیض‌هایی در جوامع و ملل حاکم است و این امر حاکی از آن است که در عرصه جوامع، هیچ اصلاحی صورت نگرفته است. ما باید انقلاب کربلا را شکست خورده بدانیم یا نه؟

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه، شکست و پیروزی انقلاب بعد از پایان آن ارزیابی می‌شود، گفت: در هشت‌سال دفاع مقدس چندین بار مورد تهاجم قرار گرفتیم، اما در پایان این دوران، تمام مرز‌های ما ثابت ماندند و درنهایت دفاع ما پیروز بود. در کربلا هم همین است؛ باید انقلاب تمام شود و معتقدیم این انقلاب هنوز ادامه دارد. سال ۶۱هجری، شروع انقلاب بوده است و هنوز تمام نشده و نمی‌توان ارزیابی شکست و پیروزی آن را داشت.

او در این خصوص که حضرت رضا (ع) به ریان بن شبیب، فرمود هر زمان حسین و یارانش را یاد کردی بگو من هم با شما باشم و بعد از این به سعادت برسم، بیان کرد: آیا این تخیل و آرزو است که حضرت فرموده است. آیا باید به گذشته برگردد یا خیر؟ بازگشت به گذشته محال است، زیرا فرمان حجت خدا همچون پیامبر تخیلی و توهمی نیست و ائمه معصوم فرمان تخیلی ندارند، و این نشان می‌دهد که جریان کربلا ادامه دارد که امام معصوم چنین دستوری می‌دهد.

نماینده مردم، ولی فقیه در مشهد ضمن استناد به «کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا»، گفت: معتقدیم که هر روز عاشورا و هر زمینی کربلا است؛ یعنی هم‌چنان انقلاب ادامه دارد.

او با بیان اینکه، امام دوازدهم، زمان ظهور خود را در معرفی خودشان می‌گوید «من فرزند کسی هستم که تشنه کشته شد»، اظهار کرد: با این معرفی می‌خواهند بگویند من آخرین نفر جریان و انقلاب امام حسین (ع) هستم و قیام من ثابت‌کننده این است که کربلا پیروز شده و یا شکست خورده است؛ بنابراین صف کربلا هم‌چنان وجود دارد؛ آن روز چند صد نفر در قیام حضور داشتند و امروز چند میلیون در این جبهه هستند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: مردم باید در جریان ظهور و اصلاح قرار بگیرند و دنیا باید آماده و مهیای ظهور شود.

او ابراز کرد: امسال توسعه جریان عزاداری را در مناطق و کشور‌های مختلف داشتیم.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: فردی در سفر به منطقه بالکان از کشیش مسنی در این منطقه صحبت کرد که وقتی از ایران، انقلاب و حتی اسلام گفتیم چیزی نمی‌دانست و نشنیده بود، اما اسم سیدالشهدا را که بردیم او را می‌شناخت و اسم حسین (ع) را شنیده بود.

او در انتها بیان کرد: در روایات آمده که امام زمان (ع) خودش را آخرین نفر در صف کربلا معرفی می‌کند. بعد از قیام امام زمان (ع) می‌توانیم بگوییم که آیا کربلا پیروز است و یا شکست خورده است.

انتهای پیام/ز

صحبت های علم الهدی در مشهد

برچسب ها: نماز جمعه ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.