ترامپ: طالبان با کشتن ۱۲ نظامی آمریکایی اشتباه بزرگی مرتکب شد

ترامپ بار دیگر انفجار تروریستی چند روز پیش در کابل را محکوم کرده و گفت طالبان با این انفجار و کشتن ۱۲ نظامی آمریکایی اشتباه بزرگی مرتکب شد.

ترامپ: طالبان با کشتن ۱۲ نظامی آمریکایی اشتباه بزرگی مرتکب شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر درباره انفجار تروریستی چند روز پیش در کابل به وسیله طالبان گفت آن‌ها اشتباه بزرگی مرتکب شدند.

ترامپ در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «طالبان تا کنون اینگونه ضربات سختی را دریافت نکرده بود. کشتن ۱۲ نفر از جمله یک سرباز آمریکایی ایده خوبی نبود. راه‌های بهتری برای آغاز یک مذاکره وجود دارد.»

رئیس‌جمهور آمریکا سپس طالبان را تهدید کرد: «طالبان می‌داند که اشتباه بزرگی انجام داده و آن‌ها اصلا نمی‌دانند که چگونه باید از این وضعیت بیرون بیایند.»

ترامپ یکشنبه گذشته (۱۷ شهریور) از لغو دیدار محرمانه با سرکردگان طالبان و اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان در کمپ دیوید خبر داد.

ترامپ همچنین مذاکرات طالبان - آمریکا را پس از حمله کابل‏، لغو کرد.

ترامپ در صفحه شخصی توئیتر خود، ضمن اشاره به نشست محرمانه‌ای که قرار بود با افراد مذکور در آمریکا داشته باشد، نوشت: «آن‌ها امشب به ایالات متحده می‌آمدند. متاسفانه برای اینکه اهرم فشار ساختگی ایجاد کنند، مسئولیت حمله به کابل که یک نفر از سربازان ما و ۱۱ نفر دیگر را کشت، برعهده گرفتند».

این در حالی است که یک منبع مطلع روز جمعه اعلام کرده بود اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان سفر خود را به آمریکا که برای هفته آینده برنامه ریزی شده بود، لغو کرد.

قرار بود رئیس جمهور افغانستان در این سفر درباره گفتگو‌های بین طالبان و آمریکا برای پایان دادن به طولانی‌ترین جنگ واشنگتن بحث کند. این تحول پس از آن روی می‌دهد که زلمای خلیل زاد، نماینده آمریکا که با طالبان مذاکره می‌کند، برای گفتگو‌های غیرمنتظره با این گروه درباره توافقی که وی چند روز پیش آن را تمام شده توصیف کرده بود، به طور ناگهانی به قطر بازگشت.

ترامپ با بیان اینکه نشست محرمانه مذکور و همچنین مذاکرات صلح را به دلیل برعهده گرفتن انفجار روز پنجشنبه کابل از سوی طالبان لغو کرده است، توضیح داد: «چه کسی حاضر می‌شود برای اینکه موضع چانه‌زنی خود را تقویت کند، آن‌همه را بکُشد؟»

رئیس‌جمهور آمریکا ضمن انتقاد از مبارزه طالبان با حضور این کشور در افغانستان، گفت: «آن‌ها با این کار فقط موضع خود را ضعیف‌تر کردند! اگر آن‌ها نمی‌توانند در چنین مذاکرات صلح حساسی با آتش‌بس موافقت کنند و ۱۲ انسان بی‌گناه را می‌کُشند، پس احتمال نمی‌توانند درباره توافق صلح معناداری مذاکره کنند. چند دهه دیگر می‌خواهند به مبارزه ادامه دهند؟»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
خوبت شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
ان شا الله شرشون از منطقه کم بشه خوبه این طالبان ازخودتونه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۱۵ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
هی ترامپ اشتباه بزرگ تاریخی را ایالات متحده آمریکا مرتکب شد که با بهانه حملات11سپتامبر خاک یک کشور مستقل و آزاد را با بهانه های واهی مبارزه با تروریسم اشغال نظامی کرد و نه تنها مبارزه ای با تروریسم القاعده نکرد بلکه تمام زیرساخت های این کشور را به نابودی کشید و سالیان سال است که با کشت و توزیع و صدور مواد مخدر از خاک این کشور به منابع مالی عظیمی دست یافته و بخاطر همین منابع مالی است که افغانستان را ترک نمیکند......
آخرین اخبار