تلاش برای راه‎ اندازی اپلیکیشن بررسی پیشینه خریداران سلاح در آمریکا

دونالد ترامپ و تعدادی از قانونگذاران آمریکایی در نظر دارند اپلیکیشنی را برای بررسی پیشینه افراد پیش از فروش اسلحه راه‌ اندازی کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و تعدادی از قانونگذاران آمریکایی در نظر دارند اپلیکیشنی را راه اندازی کنند که می تواند پیشینه افراد را پیش از فروش اسلحه بررسی کند.

سه سناتور و تعدادی دیگر از مقامات آمریکایی به روزنامه واشنگتن پست گفتند این اپلیکیشن قرار است به سامانه «بررسی پیشینه جنایی فوری ملی» متصل شود و این امر می تواند برای فروش اسلحه در بخش خصوصی مؤثر واقع شود.

این در حالی است که تعدادی از قانونگذاران از ایده راه اندازی چنین اپلیکیشنی ابراز نگرانی کرده اند. «جان تون»، سناتور ایالت داکوتای جنوبی در گفت‌وگو با واشنگتن پست درباره در دسترس بودن اطلاعات شخصی دارندگان اسلحه در این اپلیکیشن ابراز نگرانی کرد.

کریس براون، رئیس یک سازمان مخالف خشونت های مرتبط با اسلحه هم از مجلس سنا درخواست کرد لایحه ای را درباره بررسی پیشینه افراد برای فروش اسلحه در بخش خصوصی تصویب کند.

اخبار مربوط به احتمال راه اندازی چنین اپلیکیشنی در حالی منتشر شده که دونالد ترامپ قرار است برنامه های جدید خود برای کاهش خشونت های مرتبط با حمل سلاح را هفته آینده اعلام کند. رئیس جمهور آمریکا چندی پیش هم برای گفت‎وگو درباره یافتن راهکارهایی به منظور مقابله با خشونت های مرتبط با حمل سلاح با جو منچین، سناتور دموکرات ویرجینیای غربی و کریس مورفی، سناتور دموکرات کنتیکت صحبت کرده بود.

وقوع تیراندازی‌های مرگبار اخیر در آمریکا باعث نگرانی بسیاری از مردم و نمایندگان آمریکایی و حتی دونالد ترامپ شده است. چندی پیش بر اثر وقوع تیراندازی در غرب تگزاس دست کم ۸ نفر کشته و ۲۳ نفر مجروح شدند. این تیراندازی در تاریخ ۳۱ اوت، چهارمین تیراندازی مرگباری بود که در این ماه در تگزاس رخ می‌داد. پیش از این هم وقوع تیراندازی در یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای والمارت در شهر ال پاسو ۲۲ کشته و ۲۰ مجروح برجای گذاشت. کمتر از یک روز بعد نیز در تیراندازی دیتون اوهایو، ۹ نفر کشته و بیش از ۱۰ نفر مجروح شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار