دستگیری عامل هتاکی به کارکنان شهرداری کوهدشت

رییس پلیس فتا لرستان گفت: شخصی که با ایجاد یک صفحه در شبکه اجتماعی اینستاگرام به عوامل شهرداری شهرستان کوهدشت توهین می‎کرد دستگیر شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سرهنگ آرش ابراهیمی رئیس پلیس فتای لرستان گفت: شخصی با ایجاد صفحه‌ای با بیش از ۱۷هزار دنبال کننده در شبکه اجتماعی اینستاگرام با انتشار مطالبی سعی بر تشویش اذهان عمومی علیه پرسنل شهرداری یکی از شهر‌های استان را داشت که توسط کارشناسان پلیس فتا درکمتر از ۷۲ ساعت شناسایی و دستگیر شد.

او اظهار داشت: بررسی‌های اولیه نشان میداد که با توجه به وجود تعداد بالای دنبال کننده در پیج مذکور، ادمین پیج با هدف تشویش اذهان عمومی مطالب را بارگذاری می‌کند.

ابراهیمی گفت: با بررسی فنی و اقدامات پلیسی توسط کارشناسان پلیس فتا شهرستان کوهدشت طی یک سری اقدامات تخصصی ادمین پیج شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا لرستان ادامه داد: متهم زمانی که در برابر ادله مستحکم پلیس فتا قرار گرفت لب به اعتراف گشود و هدف و انگیزه خود را سرگرمی عنوان کرد که به همراه مستندات جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا انتقال داده شد.

سرهنگ ابراهیمی اضافه کرد: با هماهنگی دادیار ویژه جرایم رایان‌های پیج مجرمانه غیرفعال شد.

او بیان کرد: عدم تعریف زیست بوم در نحوه استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باعث شده است تا این شبکه‌ها در کنار تمام محاسن، محلی برای ارتکاب جرم و سوءاستفاده برخی از کاربران سودجو قرار گیرد.

ابراهیمی افزود: پلیس فتا با تمام توان نسبت به احقاق حقوق شهروندان در این حوزه اقدام مینماید و هتاکان و مجرمان حوزه سایبری را جهت سپردن به قانون تحت تعقیب قرار خواهد داد.

او از شهروندان خواست اخلاق در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی را رعایت نمایند و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارشات مردمی اعلام نمایند.

 

انتهای پیام/پ

دستگیری عامل نشر اکاذیب در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.