کاهش خسارت حوادث طبیعی با توسعه هواشناسی کاربردی/جذب یک میلیارد تومان برای تجهیزات هواشناسی خراسان شمالی

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی گفت: خسارت حوادث طبیعی در حوزه‌های مختلف استان، با توسعه هواشناسی کاربردی کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مجید بیجندی مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تا ۲۲ شهریورماه، میانگین بارش استان، ۹۸ درصد از سال زراعی گذشته بیشتر بود و از نظر بارندگی جزء استان‌های میانه جدول بودیم.

بیجندی افزود: بارندگی‌های امسال در مقایسه با آمار دوره بلندمدت  ۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد، با این حال، بارندگی ها، خشکسالی‌های چند ساله اخیر را جبران نکرد.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی درباره پیش بینی بارندگی‌های فصل پاییز اظهار کرد: بارش مهرماه به ویژه در جنوب استان، بیش از حد معمول (نرمال) خواهد بود.

بیجندی افزود: برای آبان ماه، بارندگی‌ها از حد نرمال، ۳۰ میلیمتر بیشتر خواهد بود و آذرماه هم ۱۰ میلیمتر بیشتر از حد نرمال پیش بینی شد؛ هر چند در جنوب استان بارش کمتری را شاهد خواهیم بود.

او با بیان اینکه پیش بینی‌های فصلی، ۶۵ تا ۷۰ درصد ضریب اطمینان دارد گفت: از نظر دمایی هم مهرماه قدری از دمای معمول بیشتر خواهد شد و آبان و آذرماه در حد معمول خواهد شد.

بیجندی همچنین از جذب یک میلیارد تومان اعتبار ملی، به زودی، برای خرید تجهیزات و به روز رسانی سیستم‌های هواشناسی استان خبر داد.

انتهای پیام/ ر

صحبت های مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی در مورد کاهش بارندگی

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.