ترجمه کتاب تشریح رفتار سیاست خارجی روسیه در دانشگاه گیلان

کتاب تشریح رفتار سیاست خارجی روسیه اثر الکساندر سرگونین در دانشگاه گیلان ترجمه شد.

ترجمه کتاب تشریح رفتار سیاست خارجی روسیه در دانشگاه گیلانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سعید رهسپار رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه گیلان گفت: کتاب تشریح رفتار سیاست خارجی روسیه (نظریه و عمل) اثر الکساندر سرگونین از سوی دکتر مهدی هدایتی شهیدانی عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه گیلان و سعید خاوری‌نژاد ترجمه شد.

او با اشاره به ترجمه این کتاب، افزود: مطالعه سیاست خارجی روسیه در مقایسه با پیشینه پرداخت علمی به سیاست خارجی قدرت‌های بزرگی، چون ایالات متحده و یا اتحادیه اروپا به ویژه در مجامع آکادمیک ایران، از حیث ادبیات موضوعی از فروغ چندانی برخوردار نبوده است و بخشِ اندکی از متون موجود در کشور، این حوزه مطالعاتی را به‌عنوان موضوع خود برگزیده‌اند.

رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه گیلان گفت:ترجمه این کتاب پرداختی جامع به سیاست خارجی فدراسیون روسیه و سیر در جوانب گوناگون نظری و عملی آن است، به خاطر نیاز شدید حوزه دانشگاهی به شناخت عمیق آن احساس می‌شود.

سعید رهسپار با اشاره به نیاز شدیدحوزه دانشگاهی به منابع و شناخت عمیق از حیث ادبیات موضوعی درباره رفتار سیاست خارجی روسیه و توسعه مطالعات تخصصی در این حوزه، افزود: اثر پیش‌رو پاسخ شایسته‌ای به این نیاز مبرم و کاوشی قابل اتکاء در منابع فکری و ساختار عملکرد رفتار خارجی این کشور است.

او با اشاره به ویژگی‌های ترجمه این کتاب، گفت: کتاب حاضر دارای ویژگی‌هایی است که هر یک می‌تواند مطالعه آن را به اقدام سودمندی برای آشنایی هرچه بیشتر با چارچوب نظری، تاریخچه، مؤلفه‌ها و همچنین سازوکار عملی سیاست خارجی فدراسیون روسیه در ربع قرن گذشته تبدیل کند .

رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه گیلان تصریح کرد : ترجمه کتاب تشریح رفتار سیاست خارجی روسیه از یک سو توجه به ابعاد نظری سیاست خارجی روسیه و اشاره به مهم‌ترین مفاهیم موجود در آن و رویکرد‌های تحلیلی مختلف از نکات برجسته موجود در کتاب است.

 

انتهای پیام / ق 

 

کتاب تشریح رفتار سیاست خارجی روسیه در دانشگاه گیلان ترجمه شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.