نهالکاری و آبیاری سنواتی ۲۷۵ هکتار از کانون بحران فرسایش بادی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرایان از مراقبت و آبیاری سنواتی پروزه نهالکاری کانون فرسایش بادی سه قلعه در سطح ۲۷۵ هکتار خبر داد.

صادقی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرایان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: در راستای عملیات بیابانزدایی در کانون بحران فرسایش بادی سه قلعه (کویر قاسم آباد)، اجرای دو مرحله آبیاری و مراقبت نهالکاری در سطح ۲۷۵ هکتار انجام شده است.

او بیان کرد: این پروژه از محل اعتبارات تملک دارایی‌های استانی و تعمیم ترسیب کربن از خرداد ماه سال جاری آغاز و طی مدت سه ماه انجام شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرایان ادامه داد: با توجه به انجام به موقع پروژه آبیاری و مراقبت، نهال‌های کاشته شده از درصد سبزینگی بالایی برخوردار بوده و طبیعت زیبایی به منطقه خشک و کویری داده است.

صادقی اضافه کرد: همچنین اجرای این پروژه نقش بسزایی در جلوگیری از فرسایش خاک و تولید علوفه دام منطقه دارد بطوریکه بهره برداران محلی نیز از اجرای این پروژه رضایت داشته و خواستار ادامه انجام عملیات نهال کاری هستند.

سه‌قلعه یکی از شهر‌های استان خراسان جنوبی است. این شهر در جنوب شهرستان سرایان و در فاصله ۲۴ کیلومتری جنوب غرب شهر سرایان و ۵۲ کیلومتری جنوب شرق شهر فردوس و در حاشیه کویر قرار گرفته‌است.

انتهای پیام / ط ا

اجرای پروژه فرسایش بادی در سه قلعه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.