معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد؛

توسعه نوغانداری در استان سمنان

مصطفی شاه‌حسینی گفت: توسعه نوغانداری یکی از اولویت‌های برنامه این سازمان در استان سمنان است که پیگیری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مصطفی شاه‌حسینی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: توسعه بخش کشاورزی و روند بهبود زندگی روستائیان باید یکی از مسائل اساسی برنامه‌های توسعه اقتصادی باشد.

او با بیان اینکه رسیدن به خودکفایی لازمه بهبود وضعیت اقتصادی است تصریح کرد: در این راستا باید در روستا‌ها فعالیت‌های ترویج شود تا زمینه و بهبود وضعیت اقتصادی روستائیان را فراهم کند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: فعالیت‌هایی مانند پرورش کرم ابریشم در کنار سایر فعالیت‌های اقتصادی در استان سمنان سبب بهبود درآمد روستائیان شده است.

شاه‌حسینی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای توسعه و پرورش کرم ابریشم در این استان گفت: معاونت بهبود تولیدات دامی در سال‌های اخیر دوره‌های آموزشی متعددی برای افراد علاقه‌مند در روستا‌ها به‌ویژه بانوان برگزار کرده است.

ارائه نهال توت اصلاح‌شده به‌صورت رایگان در استان سمنان

او تصریح کرد: همچنین ارائه تخم نوغان و نهال توت اصلاح‌شده به‌صورت رایگان از دیگر اقداماتی بوده که از سوی معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در راستای توسعه نوغانداری انجام‌شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در سال گذشته با استفاده از کارشناسان مجرب دوره‌های آموزشی پرورش کرم ابریشم برگزار شد و ۲۴۰ نفر در روز آموزش‌های تئوری و عملی پرورش کرم ابریشم را فراگرفتند.

شاه‌حسینی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای فعالیت‌های نوغانداری از ابتدای امسال تاکنون گفت: در سال ۹۸ با توزیع ۱۵۶ جعبه تخم نوغان به ۶۰ نفر از افراد علاقه‌مند حدود دو هزار و ۳۴۰ کیلوگرم پیله‌تر تولید و با توجه به بازار خوب فروش محصول درآمد مطلوبی برای نوغانداران به دست آمد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار