مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیز داری کشور خبرداد؛

اختصاص بیش از ۸۶۲ میلیارد ریال برای احیای مراتع کشور

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیز داری کشور در سفر اراک از اختصاص بیش از ۸۶۲ میلیارد ریال برای احیای مراتع کشور خبرداد.

اختصاص بیش از ۸۶۲ میلیارد ریال برای احیای مراتع کشوربهزاد مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیز داری کشور در حاشیه  نشست مشترک انجمن مرتعداران ایران در اراک  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، از اختصاص ۸۶۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل صندوق توسعه‌ملی امسال برای احیای مراتع کشور خبرداد و گفت: این منابع‌مالی در راستای اجرای عملیات بیولوژیکی، بیومکانیک و فعالیت‌های مدیریتی در مراتع کشور صرف می‌شود.

بهزاد افزود: با توجه به اهمیت فعالیت‌های آبخیزداری و آبخوانداری در اراضی طبیعی کشور ۱۵۰ میلیون یورو معادل ۱۵ هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه‌ملی به این حوزه اختصاص یافت که بخشی از آن به عملیات بیولوژیکی و بیومکانیک در مراتع تخصیص یافته است.

او اضافه کرد: سال گذشته ۲۰۰ میلیون دلار معادل ۷ هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه‌ملی به اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در کشور اختصاص یافت.

۷۸ میلیون هکتار اراضی مرتعی کشور واگذار شده

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیز داری کشور با بیان اینکه ۸۴۸ میلیون هکتار اراضی مرتعی در کشور وجود دارد که ۵۲ درصد از وسعت کشور و ۶۳ درصد منابع ملی را شامل می‌شود بیان کرد: ۷۸ میلیون هکتار اراضی مرتعی کشور واگذار شده و ۳۰۸ هزار پروانه چرای دام برای ۳۸ هزار و ۲۶۱ سامانه عرفی صادر شده است.

او با اشاره به اینکه ستاد‌های صندوق توسعه‌ملی، هیرکانی جنگل‌های خزری، حفاظت از اراضی طبیعی و سند بوم ازگان زاگرس تاکنون در این سازمان تشکیل شده است ادامه داد: عملکرد و مشکلات طرح‌های آبخیزداری در راستای اجرای هرچه بهتر این بخش در ستاد صندوق توسعه‌ملی و بحث‌های حفاظت از جنگل‌های شمال در ستاد هیرکانی جنگل‌های خزری مورد بررسی قرار می‌گیرند.

بهزاد اظهار کرد: ۲۰ میلیون هکتار از مجموع اراضی مرتعی واگذار شده برای اجرای طرح‌های مرتعی و ۵۸ میلیون هکتار ممیزی و هشت و پنج میلیون هکتار فاقد ممیزی است که توسط یگان حفاظت به‌صورت مستمر مورد نظارت قرار می‌گیرد و۲۰ میلیون هکتار واگذار شده هم زیر نظارت بهره‌برداران و ناظران ادارت قرار دارند.

واگذاری ۱۷ ایستگاه تولید بذر مرتعی در کشور به بخش خصوصی

او در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری وجود ۲۲ ایستگاه تولید بذر مرتعی در کشور، گفت: مدیریت ۱۷ ایستگاه به بخش خصوصی واگذار شده و در راستای تامین و تولید بذر مرتعی هم ۲ ایستگاه در مرحله واگذاری قرار دارد و ۲ ایستگا در مرحله تهیه طرح را می‌گذراند.

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیز داری کشور گفت: با توجه به فعال‌سازی ایستگاه کرج و چقای استان مرکزی اختصاص اعتبار برای تجهیز و نوسازی آن‌ها در دستور کار دفتر امور مراتع سازمان آبخیزداری و امور مراتع و بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری قرار دارد.

جلسه مشترک انجمن مرتعداری ایران با حضور اعضاء و ادارات مربوطه در اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی برگزار شد.

انجمن مرتعداری ایران به منظور ایجاد هماهنگی بین متخصصان رشته‌های علوم مرتعداری باهدف سوق مساعی ان‌ها در جهت حفظ، بهبود، احیاء و توسعه مراتع کشور و پیاده کردن اصول علمی مرتعداری در آنها، گسترش و ارتقای علمی و توسعه کمی و کیفی نیرو‌های متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی مرتع، تشکیل شده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.