مایه کوبی دام‌های کردستان در مقابله با بیماری طاعون

امسال دامپزشکان کردستانی ۷۰۹ هزار و ۵۰۴ راس دام را علیه بیماری‎ طاعون نشخوار کنندگان کوچک مایه‌کوبی کردند.

مایه کوبی دام‌های کردستان در مقابله با بیماری طاعونبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: از ۱۹ مرداد همزمان با آغاز طرح مایه کوبی دام‌های استان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک تاکنون ۷۰۹ هزار و ۵۰۴ راس دام مایه کوبی شده است.

مجتبی ورمقانی با اشاره به اینکه اجرای این طرح در استان از سوی نیرو‌های دامپزشکی کاملا رایگان انجام می‌شود اضافه کرد: در این راستا برای اتمام این طرح به ۶۲۸ واحد دامپروری و دامداری سنتی و صنعتی مراجعه شده است.

او اظهار داشت: این اداره کل در راستای وظایف و سیاست‌های محوله، اجرای عملیات مایه کوبی رایگان گوسفند و بز علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک طی ۲۲ روز کاری و تا تاریخ ۱۴ شهریور در مناطق کانون و شعاع انجام شد.

ورمقانی با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون طاعون نشخوارکنندگان کوچک در سال جاری نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش داشته است یادآورشد: بیشترین پوشش واکسیناسیون علیه این بیماری در شهرستان‌های دیواندره با ۱۲۸ هزارو ۲۹۲ و قروه با ۱۱۸ هزارو ۹۴۹ راس است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: هم اکنون مرحله اول اجرای طرح مایه کوبی رایگان دام‌ها علیه بیماری تب برفکی در استان پایان یافته و یک میلیون و ۲۵۸ هزار و ۴۸۹ راس دام علیه این بیماری واکسینه شده است.

اوبا بیان اینکه امسال سه میلیون و ۳۰۰ هزار راس دام در این استان علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و واگیر دامی مایه کوبی می‌شوند، گفت: طرح واکسیناسیون رایگان جمعیت دامی استان علیه بیماری‌های بروسلوز، شاربن و آبله، تب برفکی و طاعون نشخوارکنندگان است.

انتهای پیام/ت

واکسینه کردن در مقابله با بیماریهای دامی

برچسب ها: دامپزشکی ، مایه کوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.