در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان بررسی شد؛

تخریب‌کنندگان نقش برجسته ثلاث باباجانی به دنبال گنج!/ وزارت میراث فرهنگی چه می‌کند؟

مدیر اداره کل حفظ و احیای بناها و محوطه‌های تاریخی معتقد است، نقش برجسته ثلاث باباجانی هدفمندانه تخریب شده است.

سید هادی احمدی روئینی مدیر اداره کل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به تخریب نقش برجسته ثلاث باباجانی اشاره کرد و گفت: تا جایی که ما می‌دانیم نقش برجسته ثلاث باباجانی در مکانی شناسایی شده که صعب‌العبور و دور از شهر بوده است. متأسفانه عده‌ای از افراد به این مکان رفته و به هر دلیلی بخش بالایی این نقش برجسته را خراب کرده اند.

وی افزود: هم‌اکنون نهاد‌های مربوط به دنبال شناسایی افرادی هستند که نقش برجسته ثلاث باباجانی را تخریب کردند.

مدیر اداره کل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی در پاسخ به این سؤال که مگر وزارتخانه میراث فرهنگی پس از شناسایی آثار تاریخی اقدامات لازم برای نگهداری آن‌ها را انجام نمی‌دهد، اظهار کرد: تعداد آثار تاریخی در منطقه‌ای که نقش برجسته ثلاث باباجانی قرار دارد، به اندازه‌ای است که نمی‌توان برای هر اثر یک مراقب گذاشت. معمولاً مردم آثار تاریخی را برای خودشان می‌دانند، اما نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که برخی از افراد تصور می‌کنند پشت هر نقش‌برجسته‌ای گنج است. این یک اتفاق هدفمند و بد است که نمی‌دانم از کجا هدایت می‌شود.

گفتنی است در روز‌های اخیر شهاب نادری نایب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی در مصاحبه ای گفت اعضای فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی در حال بررسی علت تخریب نقش برجسته ثلاث باباجانی هستند.

به گفته نایب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس به زودی با طرح سوال از وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وی را به مجلس فرا می‌خوانند تا در رابطه با این موضوع توضیح دهد.

نقش برجسته ثلاث باباجانی اسفندماه ۹۷ با همکاری افراد محلی و یکی از باستان شناسان اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه کشف شد؛ اما حدود دو ماه پیش قسمتی از این نقش برجسته تاریخی که صحنه پیروزی «ایدین سین» حاکم دولت «سیموروم» را نشان می دهد، تخریب شد.

انتهای پیام/

چرا نقش برجسته ثلاث باباجانی تخریب شد؟

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار