طلب میلیاردی علوم پزشکی بابل از سازمان‌های بیمه گر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از طلب ۱۸۰ میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی بابل از سازمان‌های بیمه گر خبر داد.

سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: دانشگاه علوم پزشکی بابل ۱۸۰ میلیارد تومان از سازمان‌های بیمه گر، شامل بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت ایران، بیمه نیرو‌های مسلح و بیمه کمیته امداد امام خمینی (ره)، طلب دارد که در این بین، بیشترین مقدار بدهی مربوط به سازمان بیمه تامین اجتماعی است.

او با اشاره به شرایط اقتصادی موجود در جامعه به سبب تورم اقتصادی و مشکل تامین منابع مالی، افزود: همکاران ما با تمام وجود تلاش کردند تا خدمات بهداشتی و درمانی به همشهریان و هم استانی‌ها ارائه شود، بستر‌های آموزشی و پژوهشی برای دانشجویان و اساتید، همچنان فراهم بماند و مطالبات مالی پزشکان و کارکنان به تدریج پرداخت شود.

جلالی گفت: در صورت دریافت مطالبات مالی دانشگاه از بیمه ها، امکان پرداخت همه مطالبات معوقه دانشگاهیان و پیمانکاران فراهم می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه در بیمارستان‌های تامین اجتماعی این مشکلات وجود ندارد، افزود: با پرداخت نکردن مطالبات، بیمارستان‌های تابعه دانشگاه‌های علوم پزشکی در آستانه ورشکستگی قرار دارند و دیگر تاب و توان استقامت ندارند.

جلالی گفت: بطور حتم پرداخت مطالبات سازمان‌های بیمه گر به خصوص سازمان تامین اجتماعی به بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی، آن‌ها را از این وضعیت فوق بحرانی نجات می‌دهد و می‌توانیم مطالبات شرکت‌های دارویی، پزشکان و کارکنان را پرداخت کنیم.

او با بیان اینکه بیش از ۳۵ درصد مراجعین به بیمارستان ها، غیر بابلی و به خصوص از غرب مازندران و استان‌های همجوار هستند، افزود: در صورت ادامه وضع موجود مجبور هستیم خدمات درمانی غیر اورژانسی را تنها در قبال دریافت نقدی هزینه‌ها و با تعرفه دولتی از بیمه شدگان تامین اجتماعی ارائه دهیم و این افراد هم می‌توانند هزینه‌های خود را از تأمین اجتماعی دریافت کنند، ولی امیدواریم با پرداخت بدهی‌های تامین اجتماعی مجبور به این کار نشویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: اولویت اول و بدیهی دانشگاه، تداوم خدمت رسانی به آحاد مردم است.

جلالی افزود: ادامه وضع موجود امکان پذیر نیست و از مسئولان و مدیران کشوری می‌خواهیم به صورت اورژانسی به این مسئله ورود پیدا کنند تا در ادامه مسیر شرمنده مردم نشویم.
 
انتهای پیام/ س

بدهی ۱۸۰ میلیارد تومانی سازمان‌های بیمه گر به علوم پزشکی بابل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.