رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران مطرح کرد:

آیت الله طالقانی در دفاع از مظلومین زبان مالک اشتر و در شیوه زندگی ابوذر زمان بود

حق شناس گفت: آیت الله طالقانی با توجه به اینکه سالیانی از عمر خود را در زندان گذراند، اما هیچگاه در دفاع از حق کوتاه نیامد.

پاینده/ آیت الله طالقانی در دفاع از مظلومین زبان مالک اشتر و در شیوه زندگی ابوذر زمان بودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در مراسم چهلمین سالگرد رحلت آیت الله محمود طالقانی گفت: امروز بر سر مزار او چهلمین سالگرد درگذشت مجاهد نستوه را گرامی داشتیم، زیرا این عالم مجاهد به عنوان یکی از رهبران مبارزه با طاغوت و ستم شاهی بود.

بیشتر بخوانید؛ اگر آیت‌الله طالقانی نبود نهادی با عنوان شورا‌ها در قانون اساسی وجود نداشت


رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: مرحوم طالقانی به عنوان یکی از یاران امام (ره) در تمام مبارزات با حکومت طاغوت بود که فرصت زیادی پیدا نکرد تا جریان انقلاب را همراهی کند و حضور ۴ دهه‌ای او در فرآیند انقلاب به شدت تاثیر گزار بود.

حق شناس با اشاره به نقش آیت الله طالقانی در نزدیکی مردم با روحانیت گفت: مرحوم طالقانی به عنوان یکی از پایه‌های انقلاب در میان مردم به حساب می‌آمد حتی حبس و زندان او خللی در مسیر هدایت او ایجاد نکرد.

او در تشریح ویژگی‌های ر گفت: یکی از ویژگی‌های مهم آیت الله طالقانی تکیه بر آزادی‌خواهی و آزادی اندیشی بود که رنج سالیان زندان را در زندان‌های مختلف تحمل کرد، اما هیچگاه در دفاع از حق کوتاه نیامد و در کلام و سخن از مسیر انقلاب فاصله نگرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: مرحوم طالقانی در دفاع از مظلومان زبان مالک اشتر و در نحوه زندگی ابوذر زمان بود.
 
انتهای پیام/

یکی از ویژگی‌های مهم آیت الله طالقانی تکیه بر آزادی‌خواهی و آزادی اندیشی بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار