پاکستان دیپلمات‌های هند و افغانستان را احضار کرد

بعد از کشته شدن تعدادی از نظامیان پاکستانی بر اثر تیراندازی‌ در مرز‌های این کشور با هند و افغانستان، اسلام‌آباد دیپلمات‌های این کشورها را احضار کرد.

پاکستان دیپلمات‌های هند و افغانستان را احضار کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، در تیراندازی در مرز‌های پاکستان با هند و افغانستان چهار نظامی پاکستانی و یک زن غیرنظامی اهل این کشور کشته شدند. در پی این حوادث وزارت امور خارجه پاکستان روز یکشنبه دیپلمات‌های هندی و افغانستانی را احضار و اعتراض خود را درباره این حوادث اعلام کرد.

حوادث اخیر در مرز پاکستان با هند و افغانستان در شرایط بسیار پرتنشی به وقوع پیوسته است، زیرا تنش میان اسلام آباد و دهلی نو به علت تحولات کشمیر تشدید شده و در افغانستان هم مذاکرات طالبان و نماینده آمریکا شکست خورده است.

اسلام‌آباد اعلام کرد در هنگام فراخوان دیپلمات افغانستانی به وزارت خارجه مراتب اعتراض به علت تیراندازی شبه نظامیان از خاک این کشور به سمت پاکستان اعلام و تاکید شده که دولت کابل مسئول تامین امنیت در مرز‌های خود است.

روز جمعه شبه نظامیان با تیراندازی به سمت گروهی از نظامیان پاکستانی در مرز مشترک یکی از آن‌ها را به قتل رساندند. بعد از این حادثه نظامیان پاکستان تلاش کردند در محل وقوع تیراندازی موانعی را نصب کنند که بار دیگر هدف قرار گرفتند و سه نفر از آن‌ها کشته شدند.

این حوادث در استان خیبر پشتونخواه در شمال غرب پاکستان به وقوع پیوست. در چند هفته اخیر افغانستان هم به دفعات ارتش پاکستان را به تیراندازی متهم کرده بود.

وزارت امور خارجه پاکستان روز شنبه همچنین دیپلمات ارشد هند را در اسلام آباد فراخواند و اعتراض خود را به تیراندازی نیرو‌های هند در اطراف خط کنترل در منطقه مورد اختلاف کشمیر اعلام کرد. در این تیراندازی یک زن غیرنظامی چهل ساله کشته شد. هند و پاکستان به عنوان دو کشور دارای سلاح اتمی تاکنون سه بار با هم جنگیده اند که دو بار بر سر منطقه کشمیر بوده است.

تنش میان پاکستان و هند از پنجم اوت و بعد از ابطال وضع خاص کشمیر توسط دهلی نو و اعزام نظامیان به این منطقه تشدید شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: هند ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار