معرفی ۵۸ محصول جدید کشاورزی در مرکز تحقیقات صفی آباد دزفول

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی صفی آباد دزفول از معرفی ۵۸ محصول جدید کشاورزی در این مرکز تحقیقاتی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدرضا ملک زاده رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی صفی آباد دزفول گفت: از سال ۱۳۸۷ تاکنون ۵۸ نوع محصول جدید کشاورزی جدید شامل؛ ۵ محصول جدید رقم جدید محصولات زراعی و باغی به صورت اختصاصی و ۵۳ رقم جدید به صورت مشارکتی از سال ۱۳۸۷ معرفی شده است.

او اظهار داشت: با استفاده از انواع روش‌های به نژادی و اصلاح گیاهان موفق شدند ۲ رقم ذرت با نام‌های کارون و مبین، یک رقم کنجد شوین، یک رقم سویا با نام سالند و یک رقم زیتون با نام آوان را برای مناطق جنوبی کشور معرفی کنند.

ملک زاده تصریح کرد: این مرکز همچنین در اصلاح ژنتیک و معرفی ۵۳ رقم از گیاهان زراعی شامل ۲۶ رقم جدید گندم از جمله چمران ۲، مهرگان، خلیل، آران و ستاره، ۲ رقم جو با نام‌های نیمروز و زهک، سه رقم ذرت و چهار رقم بادمجان با نام‌های بیتا، آذین، درخشان و بهراد به عنوان سایت اصلی مناطق گرم مشارکت فعال داشته است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی صفی آباد دزفول بیان داشت: این مرکز در اصلاح ژنتیک و معرفی یک رقم یونجه با نام امید، یک رقم شبدر با نام لاکی، ۲ رقم ارزن با نام‌های پیشاهنگ و باستان، ۲ رقم کلزا با نام‌های صفار و دلگان، یک رقم چغندرقند با نام شریف و ۲ رقم باقلا با نام‌های شادان و فیض نیز مشارکت فعال داشته است.

مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی صفی آباد دزفول به عنوان بزرگترین مرکز تحقیقات جنوب غرب کشور پس از بررسی‌ها و مطالعات اولیه‌ای که از اراضی آبخور سد بزرگ دز در سال ۱۳۳۹ آغاز شده بود به طور رسمی در سال ۱۳۴۲ در قلب اراضی ۱۲۵ هزار هکتاری شبکه آبیاری دز در شمال خوزستان افتتاح شد.

انتهای پیام/گ

معرفی محصولات جدید کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار