معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران مطرح کرد؛

پیگیری طرح پیشگیری و مقابله با مظاهر علنی فساد در استان تهران

حسن بیگی گفت: طرح پیشگیری و مقابله با مظاهر علنی فساد در استان تهران پیگیری می‌شود.

پیگیری طرح پیشگیری و مقابله با مظاهر علنی فساد در استان تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شکرالله حسن بیگی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران در ششمین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان با اشاره به ضرورت مقابله و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: بر اساس ماده ۸۰ قانون برنامه ششم به صراحت پیشگیری و مقابله با ۵ آسیب اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، کودکان کار و مفاسد اخلاقی مطرح شده است.

او افزود: بند ۲ قانون تقسیم کار ملی موضوع اعتیاد را مطرح می‌کند و بند ۴ نیز به موضوع مفاسد اخلاقی می‌پردازد که هر کدام از این آسیب‌ها متولی خاص خود را دارند.


بیشتر بخوانید: حجاب دارای جنبه‌های فردی و اجتماعی است


معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران ادامه داد: در جلسه‌ای که دادستان تهران تشکیل داد، طرح پیگیری و مقابله با مظاهر علنی فساد مطرح و قرار شد این طرح در کارگروه اجتماعی استان تهران بررسی شود تا به عنوان مصوبه کارگروه قلمداد شده و هر سه ماه یکبار عملکرد دستگاه‌ها در این زمینه ارائه شود.

حسن بیگی بیان کرد: جرایم و ناهنجاری‌های اجتماعی این طرح در قالب ۲۱ جرم احصا شده و بر اساس آن ۱۸ دستگاه اجرایی متولی هستند و بقیه دستگاه‌ها به عنوان معین کمک می‌کنند و در مجموع ۲۴۱ وظیفه بر عهده این ۱۸ دستگاه قرار داده شده است.

او تصریح کرد: نظرات دستگاه‌های استان در مورد این طرح احصا و بررسی می‌شود تا بتوانیم به طرح جامعی برسیم و زمینه اجرایی و عملیاتی شدن آن در استان فراهم شود.

انتهای پیام/

ضرورت مقابله و پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار