انصارى در گفت‌وگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران جوان:

سوئیفت روسی ربطی به سازوکار مالی اروپا ندارد/ اینستکس با تزریق ۱۵ میلیارد یورو فعال می‌شود/ مذاکرات ایران در قالب برجام همچنان ادامه دارد + فیلم

معاون اقتصادی وزیر امورخارجه گفت: با تزریق ۱۵ میلیارد یورو به اینستکس، می‌توان امید داشت که تجارتى بین ایران و اتحادیه اروپا ایجاد شود.


با تزریق ۱۵ میلیارد دلار اینستکس فعال می‌شود/ اجرایی شدن پیشنهاد مکرون در راستای تزریق ۱۵ میلیارد یورو به اینستکس به اراده اروپا برمیگردد/غلامرضا انصاری معاون اقتصادی وزیر امورخارجه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ با اشاره به نتیجه پیشنهاد مکرون مبنی بر تزریق ۱۵ میلیارد یورو اعتبار به سازوکار مالی اتحادیه اروپا با ایران، اظهار کرد: یکی از مشکلات اینستکس برای فعال شدن به بحث منبع مالى آن بازمی گردد، در همین راستا هم مذاکراتى بین اتحادیه اروپا و مجموعه هدایت کننده نظرات اروپا با مقامات ایرانى برگزار شده است.

او افزود: امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به عنوان هدایت کننده  اینستکس به صورت ویژه با آقای روحانی و مقامات کشورمان مذاکرات متعددی داشته است و بحث‌ها  در این زمینه همچنان ادامه دارد.

انصارى در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در صورت تزریق ۱۵ میلیارد یورو به اینستکس، این ساز و کار عملیاتی می شود، گفت: بله اگر اینستکس توسط این منبع مالى تقویت شود، این امکان وجود دارد که سازوکار مالی  ایران و اتحادیه اروپا فعال شده و بتواند تجارتى بین کشورمان و مجموع اتحادیه اروپا را فعال کند.

معاون اقتصادی وزیر امورخارجه با اشاره به اینکه تزریق پول توسط اروپا به اینستکس منوط به اجازه آمریکا شده است، خاطرنشان کرد: این موضوع که آمریکا اجازه دهد یا نه، به اراده اروپا براى اجرا کردن نقطه نظراتشان برمی گردد. 

او گفت: اروپا اعلام می‌کند که خواهان ادامه برجام بوده و از این توافق بین المللی حمایت می کند، در چنین شرایطی صحت ادعای آنها به این موضوع بازمی گردد که اینستکس فعال شود؛ در هر صورت روابط تجارى بین ایران و اتحادیه اروپا بر اساس تعهداتی که آنها در قبال برجام دارند در حال پیگیری است و ما همچنان در این زمینه امیدوار هستیم.


بیشتر بخوانید: معاون اقتصادی ظریف با وزیر امور خارجه شیلی دیدار کرد 


معاون اقتصادی وزیر امورخارجه  تصریح کرد: باتوجه به اینکه مذاکرات ایران و اروپا همچنان ادامه دارد عملیاتی کردن آن به اراده سیاسی اتحادیه اروپا بازمی گردد زیرا  بار‌ها مواضع خود در حمایت از برجام را اعلام کرده اند.

انصارى با اشاره به اینکه ایران و روسیه به دنبال جایگزینی برای سوئیفت هستند، گفت: ما ارتباطات بانکى بسیاری با کشورهاى مختلف داریم، همچنین شیوه‌های مختلفی برای ارتباط گرفتن با این مجموعه در دست مذاکره است؛ البته این تعامل تهران با مسکو ربطی به اینستکس نداشته و به صورت مستقل دنبال می شود.

انتهای پیام/

۱۵ میلیارد یورو می‌تواند اینستکس را تقویت کند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
تاثیرش بر دلار چیه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۸ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
چند سال علاف برجام حالا چند سالم با اینستکس سرمون کلاه میزارن و.... و خلاصه۸۰ نیلیون نفری سر کاریم خدایی رکورد دار بزرگترین سرکارگذاشتن تاریخیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
بهمین خیال باشید چندسالیهم اتحادیه اروپا بریشتون بخندن.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۵۵ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
خدا کنه درست بشه من خانه ندارم با رفع مشکلات مالی و رفع تحریم ها انشالله خانه دارهم میشیم انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۷ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
دوست گرامی تا آمریکا، آمریکاست تحریم برداشته نمیشه مگر اینکه ما بخواهیم از تمام آرمانهامون کوتاه بیایم که دراین صورت دیگه اصلا خونه دار نمیشی چون تمان مال و ناموسمون به غارت میبرند پس دعا کن دولتها عاقل باشند و وقتشون رو صرف ساختن کشور کنند تا مذاکره ی بیهوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
همینطور مذاکره کنید تا ۱۴۰۰
آخرین اخبار