ورود غیرقانونی کشتی آمریکایی به آب‌های روسیه

مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه از ورود غیرقانونی یک کشتی تدارکاتی آمریکایی به آب‌های روسیه در دریای سیاه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مرکز نظارت «باسفروس» که وابسته به مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه است و کشتی هایی را که از تنگه اروپا و آسیا عبور می‌کنند، ردیابی می‌کند، گزارش داد کشتی تدارکاتی یو اس ان اس یوما آمریکا بامداد امروز پس از ورود به محدوده آب‌های روسیه در دریای سیاه، از سوی ناوگان دریایی روسیه مورد تعقیب قرار گرفت تا در نهایت، از این محدوده خارج شد.

این در حالی است که بر اساس گزارش این مرکز، ناوگان دریای سیاه روسیه همچنان ناو آمریکایی را تحت نظر دارد.

گفته می‌شود برای سومین بار در سال جاری میلادی است که آمریکا تحرکاتی از این دست را در آب‌های روسیه انجام می‌دهد.

یو اس ان اس یوما یک کشتی پرسرعت و مخصوص حمل و نقل سریع نیرو‌های نظامی، تجهیزات و مهمات است. از این نوع کشتی برای انتقال سریع کمک‌های امدادی نیز استفاده می‌شود. این مدل به مجهز به باند بالگرد است و چهار تیربار مدل ام ۲ دارد و صرفا در خدمت نیروی دریایی آمریکا است.

آمریکا و ناتو اخیرا حضور نظامی و فعالیت خود را در دریای سیاه افزایش داده اند. ناتو در ماه آوریل سال جاری میلادی رزمایش «شیلد ۲۰۱۹» را در دریای سیاه اجرا کرد.

روسیه بار‌ها آمریکا و متحدانش را به تحرکات غیرقانونی در شرق اروپا متهم کرده است. ناتو در سال ۲۰۱۷، ارتش خود را در کشور‌های همسایه روسیه مانند استونی، لتونی، لیتوانی و لهستان مستقر کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار