ضربه سهمگین یمنی‌ها به اقتصاد سعودی‌ها + فیلم

یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با حمله به تاسیسات نفتی بقیق و خریص خسارات زیادی به اقتصاد عربستان سعودی وارد کرد.

ضربه سهمگین یمنی‌ها به اقتصاد سعودی‌ها + فیلمبه گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ضربه بسیار قوی‌ و سهمگینی به مرکز اصلی اقتصادی سعودی وارد کرده به طوری که نیمی از تولیدات و محصولات نفتی عربستان سعودی متوقف شده است.

طبق اعلام رسانه‌های غربی، تاسیسات نفتی بقیق و خریص، روزانه بیش از ۱۰ میلیون بشکه نفت تولید می‌کنند که این میزان تولید بیشترین تولیدات نفتی عربستان سعودی است. تاسیساتی که اکنون با حملات پهپادی چنین ظرفیتی ندارند.

جان دیفتریوس کارشناس بازار انرژی می‌گوید: آرامکو بزرگترین شرکت انرژی در جهان و حتی بزرگترین شرکت تولید کننده نفت در جهان است که روزانه ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کند. میزان تولید نفت آرامکو حتی بسیار بیشتر از شرکت‌های مطرح انرژی در جهان از جمله اکسون موبیل، شل و بریتیش پترولیوم است. شرکت آرامکو همچنین با ۲۶۱ میلیارد بشکه ذخایر نفت، بیشترین میزان ذخایر نفت جهان را در اختیار دارد.

سرتیب عابد الثور کارشناس مسائل نظامی گفت: نیرو‌های یمنی تاثیرگذار شده‌اند و رژیم سعودی را تهدید می‌کنند. ادامه تجاوز به ملت و کشور ما به منزله ادامه روند نابودی و محو شدن آل سعود از نقشه است. آنها در برابر جهانیان به شکست خود اذعان می‌کنند.

وزیر انرژی عربستان سعودی به توقف عملیات تولید در تاسیسات نفتی بقیق و خریص اعتراف و به زیان‌های ناشی از توقف تولید و منهدم شدن بخش پالایشگاهی در حملات پهپادی اذعان کرد. طبق پیش بینی‌ها و برآورد‌های سعودی، تولید نفت خام به حدود شش میلیون بشکه بیش از ۵۰ درصد از تولیدات این شرکت متوقف شده است. همچنین خط تولید دو میلیارد فوت مکعب گاز که برای تولید هفتصد هزار بشکه از میعانات گازی طبیعی استفاده می‌شود، از کار افتاد.

احمد المختفی فعال مطبوعات بیان کرد: حمله به دو پالایشگاه نفت سعودی، پیام‌های قوی دارد. این پالایشگاه‌ها در نزدیک یکی از پایگاه‌های آمریکایی قرار دارند. همچنین ضربه‌ای اقتصادی به عربستان سعودی و متحدان آن وارد شد. رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی گفت: کمبود تولید نفت به سبب این حملات را جبران خواهد کرد. این امر نشانه‌های تاثیر گذاری بر بازار سهام است.

مسئولان سعودی درباره سرعت جبران خسارت از ذخایر موجود و همکاری رژیم‌های کشور‌های غربی با رژیم سعودی خبر دادند، اما منابع سعودی می‌گویند: این وقایع خشم مردم این کشور را ضد رژیم آل سعود افزایش داده است رژیمی که تاکنون پیام یمنی‌ها را نفهمیدند و عربستان را به سمت لبه پرتگاه کشاندند.


بیشتر بخوانید: ستون‌هایی از آتش و دود که آبروی عربستان را سیاه کرد/ اتفاقی که سعودی‌ها دیگر قادر به سانسورش نبودند + فیلم 


انتهای پیام/
 

حمله انصارالله یمن به آرامکو + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۳:۲۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
بنظر من این حمله باعث میشه عربستان، جنگ با یمن و تموم کنه.
کاهش ۵۰۰۰ بشکه نفت در روز درس عبرتی برای آل سعوده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
پنج میلیون بشکه .شش تا صفر
آخرین اخبار