نخستین مدرسه تابستانی حقوق پارلمانی در قم آغاز به کار کرد

نخستین مدرسه تابستانی حقوق پارلمانی با حضور ۱۰۰ نفر از دانشجویان حقوق سراسر کشور در پردیس فارابی دانشگاه تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، حبیب نژاد دبیر علمی مدرسه تابستانی حقوق پارلمانی گفت: نظارت پارلمانی بر مقررات، نظارت شورای نگهبان بر مصوبات مجلس، انتخابات پارلمانی و آسیب‌شناسی فرایند قانونگذاری از اصلی‌ترین موضوعات مورد بررسی در این دوره آموزشی است.

حبیب نژاد توجه بیش از پیش به حقوق پارلمانی را از اصلی‌ترین اهداف برگزاری این دوره بیان کرد و افزود: این دوره آموزشی سه روزه است که ۲ روز آن در قم و روز سوم در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

وی بر لزوم توجه هر چه بیشتر به قانون در سطوح مختلف جامعه تاکید کرد و گفت: قانون تنها زمانی می‌تواند به کمک شهروندان بیاید که متکی بر اصول و مولفه‌های علمی در مجامع علمی و دانشگاهی باشد.

حبیب نژاد با بیان اینکه حدود ۱۰۰ سال از قانون گذاری در کشور می‌گذرد گفت: تا کنون فرایند قانونگذاری مورد توجه نبوده و به همین دلیل مرکز تحقیقات اسلامی مجلس و دانشکده حقوق پردیس فارابی دانشگاه تهران به دنبال تاسیس رشته حقوق پارلمانی و جذب دانشجو در این رشته از سال آینده هستند.

او همچنین از برگزاری نخستین دوره مسابقات دانشجویی مطالعات قانونگذاری خبر داد و گفت: این مسابقه عصر فردا از بین شرکت کنندگان در اولین مدرسه تابستانی حقوق پارلمانی برگزار و از افراد برگزیده تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/الف

آغاز به کار نخستین مدرسه تابستانی حقوق پارلمانی در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار