سلبریتی‌ها چگونه با لایک و فالو شما کاسبی می‌کنند؟ + فیلم و عکس

شبکه‌های اجتماعی به دلیل گستردگی‌؛ به بستری برای جولان سلبریتی‌ها و کسب درآمد برای آنها از طریق جذب فالوور و تعداد لایک‌های کاربران تبدیل شده‌اند.

سلبریتی ها چگونه با لایک و فالو شما کاسبی می‌کنند؟به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اندر حکایت بحث تبلیغات در فضای مجازی، این بار می‌رسیم به بازار پر سود این مهم در صفحات برخی از سلبریتی‌ها که می‌توان از آن به عنوان یک تجارت یاد کرد.

نرخ تبلیغات در صفحات سلبریتی‌ها بستگی به میزان شهرت آنها دارد یعنی هرچه مشهورتر، دریافتی‌ها بیشتر. مثلا برخی از بازیگران برای تبلیغات خود ادمین دارند و او با مصوبات تعیین شده از سوی خود این نرخ‌ها را تعیین و به سفارش دهندگان ابلاغ می‌کند. گاهی سلبریتی‌ها در این زمینه از یکدیگر تبعیت می‌کنند و دریافتی‌های خود را با سایر همکاران خود قیاس کرده و به این ترتیب نرخ‌هایشان را تغییر می‌دهند.

سلبریتی ها چگونه با لایک و فالو شما کاسبی می‌کنند؟

این دریافت‌های حاصل از تبلیغات به حدی وسوسه انگیز است که سایر سلبریتی‌ها را به این فکر انداخته است که به هر طریق ممکن تعداد فالوورهای خود را افزایش دهند، حتی به قیمت موج سواری بر جریاناتی که براندازان آن ور آبی به راه می‌اندازند یا اهانت به مقدسات و اعتقادات مردم برای جبران خلاءها و دیده شدن در مسیر و هدفی که در پیش گرفته‌اند. اتفاقی  که به تازگی از سوی برخی از آنها شاهد بودیم.

امثال صبا کمالی و یا سمانه پاکدل که بسیار ناشیانه به ماجرایی وارد شدند که خودشان هم اطلاع چندانی از آن نداشتند و شاید بدون آنکه متوجه باشند با هدف دیده شدن، تبدیل به ابزاری برای پیشبرد خواست دشمنان شدند.

البته ناگفته نماند که برخی از سیاسیون هم با پیوستن به این موج،  آب در آسیاب دشمن ریختند. اما نکته قابل توجه اقدام خودجوش کاربران در حمایت از این دست سلبریتی‌هاست. پس از ماجراهای پیش آمده عده‌ای با فالو و لایک پست‌های بی‌سر و ته و بی‌سوادانه آنها، تحت تاثیر جو، آنها را در این کاسبی وسوسه انگیز و پرسود حمایت می‌کنند. مثلا در جریان دختر آبی، بیشتر سلبریتی از بازیگران تا فوتبالیست و حتی برخی از سیاسیون، به انتقاد تند از مسئولین برای اتفاقی که رخ داد، پرداختند و در لحظه‌ای همه تبدیل به مدافعان حقوق زنان شدند. همان‌ها که به جای تقبیح اقدام به خودکشی سحر خدایاری، از وی اسطوره مظلومی ساختند که تحت تاثیر فشارهای روانی وارده از سوی دولت و جامعه تصمیم گرفته به این شیوه به زندگی خود پایان بدهد.

این در حالی است که وقتی از این جماعت به اصلاح مدافع حقوق زنان و مظلومیت آنها، دعوت می‌شود که برای شادی کودکان نیازمند تنها در مراسم باشند، برای حضور خود مبلغ تعیین می‌کنند و به بانیان می‌گویند در غیر این صورت نمی‌آییم. برخوردهایی اینچنینی به خوبی ماهیت واقعی این سلبریتی ‌های به ظاهر نوع دوست و مهربان را نشان می‌دهد. آنهایی که محبتشان قیمت مشخص دارد که اگر نباشد دیگر مهربان نیستند.

البته در میان این خیل خود همه چیزدان پندار، هستند هنوز کسانی مانند پگاه آهنگرانی بازیگر شناخته شده کشورمان که به جایگاه واقعی خود واقفند و  معتقدند اظهار نظر درباره مسائل غیرتخصصی و خارج از حیطه کاری، جایز نیست و قرار نیست به صرف نوع حرفه و یا تعداد دنبال کنندگان در فضای مجازی به خود اجازه دهند که در باره هرچیزی به ویژه مسائل سیاسی اظهارنظر کنند. 

 
این افراد هنوز نیاموخته‌اند در شرایطی که جامعه در حساس ترین دوران خود قرار دارد، ، مسائل مهمتری از دغدغه‌های شخصی آنها وجود دارد که می‌تواند اهمیتی در سطح ملی داشته باشد و منافع مردم را شامل شود. آنهایی که زیر پرچم جمهوری اسلامی قد کشیده و اگر به جایی رسیده‌اند از برکات انقلاب است، امروز در حرکتی بی‌شرمانه و ناسپاسانه در مقابل نظام و جمهوری اسلامی و در کنار دشمنان ایستاده‌اند. ناگفته نماند که فضای مجازی به دلیل امکانی که فراهم آورده است، بستر خوبی است برای این دسته از عناصر خودفروخته‌ شده که بتوانند تریبون شوند و خود را دانای کل بپندارند. البته همانطور که ذکر شد پشت این خودنمایی‌های مجازی، اهداف متعددی وجود دارد که اصلی ترین آنها می‌تواند همان ابراز وجود باشد برای آن دسته که نتوانستند با هنرشان مخاطب را جذب کنند و حالا به ناچار متوسل به شبکه‌های اجتماعی شده‌اند تا با فریب کاربران، شاید آبرویی برای خود کسب کنند که به ضِرس قاطع ناموفق بوده‌اند چرا که مخاطب ایرانی آنقدر هشیار است که خیلی زود پی به نیت پلید آنها ببرد. 
 

سخن پایانی

در تبلیغات، جذب فالوور، خودنمایی و یا هر دلیل دیگری که برخی از سلبریتی ‌ها را سلبریتی فضای مجازی می‌کند،  نقش کاربران قابل انکار نیست. هر یک از ما به عنوان استفاده کنندگان  شبکه‌های اجتماعی، با تایید و فالو این افراد برای آنها و سایرین این ذهنیت کاذب را ایجاد می‌کنیم، راهی که در پیش گرفته‌اند درست است و حتما به این طریق به هدف خود می‌رسند و این شیوه در نهایت به یک الگو تبدیل می‌شود و سبب می‌شود افراد دیگر هم با زیرسوال بردن ارزش‌ها و توهین به مقدسات و به خطر انداختن منافع ملی و خلاصه به هر طریق ممکن، مبادرت به دیده شدن و جذب فالوورهای بیشتر کنند. پس به خاطر داشته باشیم  با دنبال کردن و لایک‌های به ظاهر ساده، به گسترش چه ضدفرهنگی کمک می‌کنیم. 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
خدایا کی میشه از دست سلبریتی ها راحت شیم
Iran (Islamic Republic of)
سجاد هادیان
۱۶:۰۹ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
بهتر بود بجای تلگرام که نوشته محور و بیشتر گروه های خانوادگی - دوستانه ...و بعضی هم البته فاسد بودند که میشد کنترل کرد شبکه سلبریتی محور اینستاگرام فیلتر میشد این شبکه تاثیر زیادی در آلوده کردن فضای جامعه داشته است و بسیار هم ضد محور مقاومت و اسلام است و بصورت محسوس و نامحسوس پستها و صفحات افراد حزب الهی و مومن را پاک میکند حتی کامنتهای ضد صهیونیستی را هم حذف میکند و تاکنون اطلاعات شخصی مانند عکس - شماره همراه - ایمیل ...بسیاری از افراد انقلابی را جمع آوری و جاسوسی نموده و به اسرائیل تحویل داده است متاسفانه زمانی مسئولین اقدام خواهند کرد که خیلی دیر شده است و ضربه فرهنگی امنیتی را خورده باشیم پس تا دیرتر نشده است نسبت به فیلترینگ اینستاگرام اقدام فوری و جدی نمائید
Iran (Islamic Republic of)
د
۱۸:۳۴ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
آخ گفتی، نمی‌دونم این اینستا چی داره آخه ملت اینهمه جذبش میشن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
این بازیگرها هیچی نیستن...
خودشئنم میدونن...
اینقدر بزرگشون نکنید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
البته قطعا یه آدممی که کار فرهنگ می کنه باید به اخلاقیات پایبند باشه و با اظهارنظر در مورد شایعات یا اخبار بدون منبع ذهن مردم رو درگیر نکنه اما خب همه جای دنیا سلبریتی ها تبلیغات انجام میدن اشکالی هم نداره چرا انقد جبهه می گیرین؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ابابیل
۱۰:۲۰ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
سلبریتی ها خیلی خیلی پرور شدند انگار نه انگار مردم اینها را بزرگ کردند با بازی کردنشون تو تلویزیون و سینما چهارتا تماشا چی اینها را کلفت شون گردند حالا توی مجازی و برنامه های دیگر نقش دارند نظرهای غیر کارشناسی میدند بد جلوی دوربین الکی خالی می‌بندند. مردم ساده هم باور میکنند .اسم بعضی ها را هم خراب میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
‌مهدی
۰۹:۱۳ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
اینا‌مثلا‌سرباز‌های‌فرهنگی‌ما‌هستند.
مثلا‌باید‌چهره‌مردم‌ایران‌در‌دنیا‌باشند.
مثلا‌قرار‌بود‌ترویج‌کننده‌فرهنگ‌ایرانی_اسلامی‌در‌دنیا‌باشند.
ولی‌متأسفانه‌اکثرا‌یه‌سری‌خود‌فروخته‌بی‌سوادن.
Germany
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
ننگ فرهنگی هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
سلبریتی یعنی محتاج توجه
Iran (Islamic Republic of)
اعظم
۲۳:۵۹ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
هر کی هستی دمت گرم.
Iran (Islamic Republic of)
اعظم
۰۱:۳۴ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
همینجوریش هم مگه درآمدشون کمه؟ سیر نمیشن چرا اینا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
آخه پولهایی که در میارن جواب خوش گذرانی های فرنگستان را نمیدهد ، ضمنا چقدر اینا سنگ کودکان کار را به سینه میزدن حالا توی مراسم که بهشون مربوطه برای 10 دقیقه پول میخوان ، واقعا که دوصد گفته چون نیم کردار نیست
Iran (Islamic Republic of)
Morin Ramezanian
۲۱:۱۳ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
همه جای دنیا سلبریتی ها از فضای مجازی پول در میارن و اتفاقا اونا میدونن فضای مجازی یعنی چی چون برای ما سرگرمیه و برای اونا شغله و هیچ ایرادی نداره چون همه ی ما دنبال بدست آوردن پول هستیم و این هم یک روش هست.
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۰:۵۹ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
آخه مگه این به اصطلاح بازیگرها کی هستن که بعضیا سرو دست میشکنن برا شون این افراد سکه دو رو هستند و آدمها رو فریب میدن .مگه ما استعداد کم داریم توی ایران از اونا استفاده کنن . ولی خوب خودشونو نشون دادن دیگه حنا شون برای این مردم رنگ نداره .یا علی مدد
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
جزاینکه باعث ناهنجاریها درجامعه مابودندچه نفع وفایده ای سلبریتیهابرای ماداشتند؟بدآموزی،طلاق فساداخلاقی،باسگ گربه زندگی کردن بجای کانون خانواده تشکیل دادن و.... هدفشون اشاعه فرهنگ منحط وشکست خورده غربی هادرجامعه ایرانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
بعضی ها فضای مجازی را با فضای بازی های کودکانه و بی ارزش دنیائی اشتباه گرفته اند ..که متاسفانه اکثریت انها سر سری با خودفروخته های خارجی دارن و در بازی خطرناکی وارد شده اند

تاریخ اندلس را بخوانید .. به کوته فکری خود پی میبرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
چرا از این افراد مالیات گرفته نمیشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
بعضی هم فالوئر خریدن و فیکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
اکثر این سلبریتی های بیسواد از طریق اینستاگرام پول زیادی درمیارن فقط دنبال فالوور و لایک زیاد هستند از آن طرف هم تبلیغات دهنده ببینه هر بازیگری بیشترین فالوور و لایک که داره پول بیشتری میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
بابت این خبر عالی تشکر می کنم ، ان شاء الله که مردم ما هوشیار و آگاه شوند از این افراد خط گیری نکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
اصلا مردم اشتباه میکنن این به اصطلاح سلبریتیارو آدم حساب میکنن
همه جای دنیا هر چی آدم نخاله و بی سواده بازیگر میشه
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۰:۳۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
شکر خدا پیج هیچ کدام از اینها رادنبال نمیکنم از مردم عزیز هم می خوام دنبال نکنند تا اینها ادب بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
کی راحت میشیم از شر بعضی از سلبریتی های خائن
Iran (Islamic Republic of)
محمد باقری
۲۱:۳۶ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
صبا کمالی یک نادان بیشتر نیست
Iran (Islamic Republic of)
محمد باقری
۲۱:۳۸ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
اگه میتونی دهن تو ببند تا برات گل نگرفتیم
صبای نادان