مقام سابق صهیونیست نقشه ادعایی «معامله قرن» را منتشر کرد

یک وزیر سابق صهیونیست با انتشار عکسی مدعی شد این تصویر همان نقشه مرزبندی پیشنهادی آمریکا موسوم به «معامله قرن» برای تقسیم کرانه باختری بین رژیم صهیونیستی و فلسطین است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تایمز آو اسرائیل، نفتالی بنت، وزیر سابق آموزش رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه با انتشار تصویری مدعی شد همان نقشه مرزبندی پیشنهادی آمریکا موسوم به «معامله قرن» برای تقسیم کرانه باختری بین اسرائیل و مردم فلسطین است.

بر اساس این تصویر که بنت آن را در صفحه فیس بوک خود به اشتراک گذاشته است، قدس و دره اردن به فلسطین اشغالی تعلق می‌گیرد؛ طرحی که به ادعا بنت، فاجعه‌ای برای شهرک نشینان کرانه مختری محسوب می‌شود.

او در این پیام فیس بوکی نوشت: «مردم! زمان افشاگری فرارسیده است. این طرح معامله قرن است که بلافاصله پس از انتخابات به ما تحمیل می‌شود. بخش‌های سیاه فلسطین است. نقطه‌های سفیدرنگ، [شهرک‌های صهیونیست‌نشین هستند] مثل جزیره‌هایی در دریای فلسطین. حماس، جهاد اسلامی و جبهه آزادی‌بخش فلسطین به طور ۳۶۰ درجه ما را احاطه کرده اند. این فاجعه‌ای برای ساکنان شهرک‌های آریل، اوفرا و کریات اربا است. پایان شهرک‌ها. تنها راست جدید طرح جزیره‌هایی درون فلسطین را متوقف می‌کند.»

بنت در حالی ادعا کرده است که طرح معامله قرن برای رژیم صهیونیستی «فاجعه» است که این طرح قرار است یک هفته پس از برگزاری انتخابات پارلمانی در سرزمین‌های اشغالی، رونمایی شود.

بنت که از تندروترین مقام‌های صهیونیست به شمار می‌آید، در نظر دارد حاکمیت رژیم صهیونیستی بر قدس را به رسمی بشناساند و با سلب حق بازگشت فلسطینی‌ها، بخش‌های بزرگی از کرانه باختری را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهد.

او همچنین قول داد هیچ شهرکی تخلیه نشود، زیرا هیچ صهیونیستی موافق این نیست که در یک سرزمین از سوی دشمن احاطه شود.

بنت در ادامه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را متهم کرد به اینکه قصد داشته طرح ترامپ را پیش از انتخابات مخفی نگه دارد.

این در حالی است که حزب لیکود به رهبری نتانیاهو در واکنش به انتشار این نقشه آن را «جعلی» عنوان کرده است.

در ۲۵ ژوئن، جرد کوشنر، داماد ترامپ و مشاور ارشد کاخ سفید، در کنفرانسی در بحرین از جنبه‌های اقتصادی معامله قرن پرده برداری کرد. اما گرینبلات در گفت‌وگویی با شبکه العربیه اذعان کرده بود کنفرانس منامه شکست خورد، چون بدون دستیابی به راه حلی سیاسی بین فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی طرح اقتصادی هیچ ارزشی ندارد. گرینبلات در ادامه گفته بود کوشنر در کنار کادری از دولت آمریکا اقدام به ایجاد طرحی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار برای آنچه کمک‌رسانی به فلسطینی‌ها، اردنی‌ها، مصری‌ها و لبنانی‌ها خوانده شده، کرده است؛ اما مادامی که طرحی سیاسی وجود نداشته باشد که رژیم صهیونیستی و فلسطین بتوانند بر سر آن توافق کنند، این اقدام به موفقیت نخواهد رسید.

طرح معامله قرن آمریکا به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون نفر) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشور‌های دیگر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۱۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
جناب بنت وزیر صهیونیست سابق شما هرگز آن روز را نخواهید دید اول از منجلابی که ترامپ برایتان در منطقه درست کرده خودتان را رها کنید بعد اظهارات سخیف و بیجا کنید چون شواهد و قرائن نشان میدهد که معامله قرن از همان دوران جنینی مرده بدنیا آمده و میرود تا تبدیل به افتضاح قرن شود
آخرین اخبار