باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد:

موشک خلیج فارس، فناوری‌ که نه در اختیار آمریکاست و نه روسیه + تصاویر

موشک خلیج فارس قادر است در صورت وقوع تهدیدات دریایی، بدون داشتن پشتیبانی هوایی و دریایی ضربات سختی را به دشمن وارد کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوی‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور است که نقطه شروع این پیشرفت را می‌توان دوران جنگ تحمیلی و محاصره همه جانبه در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست. امروز با تکیه بر توانمندی داخلی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در فواصل زمانی کوتاه، موشک‌های جدید و مدرنی توسط نیرو‌های مسلح کشور رونمایی می‌شود که با معرفی هرکدام از آن‌ها دشمنان از پیشرفت ایران در عرصه دفاعی عصبانی‌تر شده و توانایی جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی نمایان‌تر می‌شود.

۱۸ بهمن سال ۱۳۸۹ بود که سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک نشست خبری از تولید انبوه جدیدترین موشک بالستیک و هوشمند سپاه ضد اهداف دریایی خبر داد و تاکید کرد که دشمن توانایی ردگیری و خنثی کردن این موشک را ندارد. موشکی که توسط مرکز تحقیقاتی نیروی هوافضای سپاه پاسداران طراحی و توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح تولید شده و خلیج فارس نام دارد.

موشک خلیج فارس، فناوری‌ای که نه در اختیار آمریکا است و نه روسیه + تصاویر

خلیج فارس موشکی بالستیک ،ضدکشتی با سوخت جامد تک مرحله‌ای، مافوق صوت و با برد ۳۰۰ کیلومتر بوده که بر اساس موشک فاتح ۱۱۰ طراحی و ساخته شده است. این موشک با یک کلاهک انفجاری ۶۵۰ کیلوگرمی تجهیز شده که از سیستم‌های بهره برده و از رهگیری آن جلوگیری می‌کند.

تفاوت خلیج فارس با موشک‌های قبلی در این است که دیگرِ موشک‌ها عمدتاً با سرعتی زیرصوت و به صورت کروز عمل می‌کردند، اما موشک "خلیج فارس" با سرعتی مافوق صوت و به صورت بالستیک از سطح زمین شلیک شده و به صورت عمودی از ارتفاع بالا می‌تواند هرگونه ناو و یا شناور دشمن را مورد هدف قرار دهد.

این موشک همچنین در مرحله نهایی خود روی هدف قفل می‌کند، به این معنا که این موشک از سامانه شناسایی و تشخیص هدف برخوردار بوده و می‌تواند از هر یک از انواع اپتیکی، فروسرخ، راداری یا لیزری باشد که عدم اعلام این نوع هدایت، برای ناشناخته ماندن ماهیت عملکرد سامانه و سخت‌تر شدن مقابله با آن لازم به نظر می‌رسد. علاوه بر این سامانه‌ای که قابلیت عمل قفل داشته و به پردازشگر هوشمند (دارای هوش مصنوعی) مجهز باشد قطعاً و یقیناً توان تعقیب اهداف متحرک را دارا است. همچنین برد ۳۰۰ کیلومتری موشک خلیج فارس، تقریباً تمام خلیج همیشه فارس و دریای عمان را پوشش می‌دهد.

موشک خلیج فارس، فناوری‌ای که نه در اختیار آمریکا است و نه روسیه + تصاویر

کلاهکی که معادل چندین بمب است

با توجه به شکل طراحی دماغه موشک خلیج فارس می‌توان به تفاوت بین این موشک و فاتح پی برد. موشک خلیج فارس در نوک کلاهک خویش از یک سامانه الکترواپتیک پیشرفته برای کشف اهداف در هنگام بازگشت به جو بهره می‌جوید که این امکان را به موشک می‌دهد تا در زمان حمله مستقل بوده و خود اقدام به کشف هدف کرده و خود را به سمت هدف هدایت کند؛ این موشک ایرانی حجم سرجنگی بسیار قوی دارد.

برای درک بهتر توانایی دماغه این موشک باید در مقام مقایسه در آمد. برای مثال موشک‌های کروز مانند نور، تنها ۱۶۰ کیلوگرم سرجنگی دارند، اما کلاهک خلیج فارس معادل ۷ بمب معمولی مارک ۸۲ یا سه بمب مارک ۸۳ خرج انفجاری در خود جای داده است. انفجار یک بمب معمولی سه حالت برخورد، شوک و موج و نیز اثر حرارتی بوجود می‌آورد و تفاوت عمده بین موشک و بمب، در برخورد با سرعت بالا در موشک‌ها است؛ لذا با سرعت برخورد بالایی که موشک خلیج فارس دارد، به مقدار نامعلومی بسته به نوع فیوز و طراحی سرجنگی در سطح عرشه ناو نفوذ می‌کند. در حالت عمومی قدرت انفجاری ناشی از برخورد چنین بمبی حدود ۱.۲ تا ۸ متر در عمق زمین نفوذ می‌کند و دایره‌ای به قطر ۷ تا ۱۸ متر بوجود می‌آورد.

خلیج فارس پاسخگوی هرگونه تهدی دریایی

کلاهک بارانی دیگر ویژگی موشک خلیج فارس است که می‌تواند تا ۳هزار قطعه انفجاری با سرعت متغیر بین ۶۰۰ تا ۲۰۰۰ متر بر ثانیه به اطراف خود پرتاب کند که شوک ناشی از انفجار با سرعت متغیر از ۵۰۰ تا ۸۰۰ متر بر ثانیه از محدوده انفجار به بیرون خارج می‌شود و جریانی برابر با ۱.۸ تا ۲.۵ برابر صوت بوجود می‌آورد. موج انفجار تولید شده در نوع بارانی به تنهایی قادر است سطح کل ناو را از هر جسم متحرکی تخلیه کند.

وحشت غرب از توانایی خلیج فارس

همان زمان سپاه پاسداران موشک خلیج فارسِ خود را آزمایش کرد، سازمان اطلاعات نیروی دریایی آمریکا، طی گزارشی، دقت این موشک ضدکشتی را زیر ۱۰ متر اعلام کرد و نوشت که موشک خلیج‌فارس قادر است تمام تجهیزات نظامی دریایی دشمنان ایران در خلیج فارس و دریای عمان را شکار کند.

خلیج فارس پاسخگوی هرگونه تهدی دریایی

سردار سرلشگر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به پیشرفت‌های شگرف صورت گرفته در حوزه‌های مختلف علمی و فناوری و دفاعی در ۴ دهه اخیر، گفت: «ما امروز موشکی را پرتاب می‌کنیم که می‌تواند شناور‌های متحرک را در دریا با دقت ۱۰۰ مورد اصابت قرار دهد؛ آن هم نه موشک کروز بلکه بالستیک که با ۸ برابر سرعت صوت وارد جو زمین می‌شود؛ به جرات می‌توانم بگویم که این فناوری نه در اختیار آمریکا است و نه روسیه؛ البته روسیه موشک اسکندر را دارد که دقیق است، اما برای اهداف ثابت مورد استفاده قرار می‌گیرد».

پس از این اظهارات که از زبان یکی از مسئولان بلندپایه نظامی کشور مطرح می‌شد، افکار عمومی کنجکاو شدند که بدانند این کدام موشک است که فناوری‌اش در اختیار ایران است و آمریکا با ۷۰۰ میلیارد دلار بودجه نظامی و روسیه با دارا بودن زرادخانه‌های پیشرفته، از آن بی بهره‌اند.

خلیج فارس پاسخگوی هرگونه تهدی دریایی

اما پس از گفتن و نوشتن از توانایی های بی شمار خلیج فارس باید یاد آور شد تنها کشورهایی که از توان مقابله موشک های ضد کشتی بهره می‌برند چین و ایران هستند (چین با موشک میانبرد دانگ فنگ ۲۱ و ایران با تغییر در گونه‌های زمینی موشک فاتح ).

باید گفت موشک خلیج فارس اگرچه در کنار بسیاری دیگر از تسحیلات نظامی ایران قرار گرفته اما به تنهایی نیز قادر است درصورت وقوع حتی سخت ترین تهدیدات دریایی بدون داشتن هرگونه پشتیبانی هوایی و دریایی ضربات بسیار سختی را به دشمن متجاوز وارد کند.

مقام معظم رهبری بیستم اردیبهشت‌ماه سال ۹۶ طی بیاناتی در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) فرمودند: «قدرت نظامی، مایه‌ی اقتدار است. می‌بینید، درباره‌ی مسائل موشکی چه جنجالی در دنیا راه می‌اندازند، که ایران موشک دارد، ایران موشک دقیق دارد. بله، ما موشک داریم، موشک دقیق [هم]داریم؛ موشک ما هدف را از فاصله‌ی چند هزار کیلومتری با فاصله‌ی چند متری قادر است بزند؛ این را با قدرت به دست آوردیم، با قدرت حفظ می کنیم، با قدرت افزایش خواهیم داد؛ ان‌شاءالله. با این هم، چون مایه‌ی اقتدار کشور است مخالفند، با آن دعوا دارند، غیظ و غضب دارند. می‌بینید چه می کنند در دنیا».

موشک خلیج فارس، فناوری‌ای که نه در اختیار آمریکا است و نه روسیه + تصاویر

موشک خلیج فارس در کنار انبوهی از تسلیحات دیگر ضد کشتی ساخت ایران قادر به پوشش سخت ترین شرایط درگیری های دریایی هستند و میتوان با استفاده ترکیبی و هوشمندانه از تکنیک ها و ابزار های تولید داخل با اتکا به نفس و توان ملی مدت بسیار طولانی نبرد های دریایی را بدون داشتن پشتیبانی هوایی و دریایی مدیریت و ضربات سختی به دشمن متجاوز وارد کرد .

 ناوگان متجاوز مجبور است تا ناوهای هواپیمابر خود را بجای درگیری از منطقه خطر دور کند که این امر نیز به نوبه خود باعث بوجود آمدن مشکلات بسیار بر سر راه نبرد هوایی از طریق دریا با ایران میشود .

بعنوان نمونه ساده ترین راه ممکن قرار گیری هواپیمابر دشمن در فاصله امن در محدوده فرضی 350 کیلومتری سبب می شود تا جنگنده های دشمن مجبور باشند 700 کیلومتر مسیر اضافه تر را برای دستیابی با آسمان ایران طی کند ! چنین عملیاتی نیازمند نسب پادهای سوخت زیر بال جنگنده هاست که آنها را سنگین تر کرده و امکان حمل تسلیحات و انجام مانورهای چرخش و سرعت را از آنان میگیرد و برای هر ماموریت نیاز به تعداد بیشتری جنگنده بوجود می آورد که این امر کار را برای پدافند هوایی ما ساده تر کرده و ریسک عملیات هوایی را برای دشمن بسیار بالاتر می برد .

گزارش از فاطمه تورانلو

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۵
در انتظار بررسی: ۰
United Arab Emirates
کرلر
۱۷:۵۸ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
یداله فوق ایدیهم انشااله درسال جهش وتولید مردان مسلمان واستکبارستیز پارس این مرزوبوم باجهشی خیره کننده درصنعت دفاعی و فضایی تمام نگاه های دنیارابه خود جلب کنند یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
, سروش
۱۴:۵۱ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
دانشمندان متعالی اند
Iran (Islamic Republic of)
ک
۱۲:۳۵ ۱۳ دی ۱۳۹۸
سلام
موشک خلیج فاس عراق بزن به نام سلمان فارس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۲۸ مهر ۱۳۹۸
آیا میدانید ایران تواناییهای نظامی بسیار سری و محرمانه ای دارد که تا زمان لازم جزء اسرار نظامی محسوب میگردد و میتواند دشمن را ازدرون نابود نماید.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۰۵ ۱۷ مهر ۱۳۹۸
ماایرانیها هرگز فراموش نکنیم تنها کشوری که ابهت پوشالی امریکا گنده مفسدین شکسته در همه جا همین عزیزان سپاهین مثل گرفتن تکاور ها و خیس کردن شلوارشون و زدن پهپاد پیشرفتشون در نهایت بقول رهبر عزیز امریکا هیچ غلطی نمیتونه انجام بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
امیدواریم قاهر هم اماده بشه و حدود صدتا داشته باشیم با موتور توربوفن تا اینا دیگه به جنگنده هاشون ننازن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
لطفا استون رو رو نکنید تا موقش خدا با ماست به زودی علمتان چند برابر دشمنانتان می‌شود و لازم نیست همه بدانند دشمنان اسلام غافلگیر خواهند شد از همت ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۲۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
درود بر رهبرمان سید علی خامنه ای ودرود بر شرف شما سپاه قدس ایران اسلامی ما نیزسرباز شما هستیم یا حسین مظلوم
Iran (Islamic Republic of)
حسین.ع
۱۸:۴۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
سلام وخسته نباشید میگم خدمت تمامی برادران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سلام ودرود میفرستم به خدمت رهبر عزیزم سید علی خامنه ای واز خداوند متعال برای شما عزیزان سلامتی و طول عمر با عزت میخوام، دست همه شما عزیزان رو میبوسم،حق نگهدارتان.
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۵:۳۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
درود به شرف رهبر,که هرچی داریم از تدابیر اوست
Iran (Islamic Republic of)
ا
۰۹:۳۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
درود بیکران به همه قهرمانان گمنام
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا انصاری
۰۹:۳۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
درود بیکران به همه قهرمانان گمنام و تیز هوش ارتش و سپاه که پوزه کثیف ترامپ و ترامپیان رو به خاک مالیدید دست مریزاد غیور مردان دلاور
Iran (Islamic Republic of)
ا
۰۸:۴۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
سید
۰۸:۴۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
احسنت به این همه غیرت،خدا قوت سپاهی
Iran (Islamic Republic of)
عزیز
۰۶:۰۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
خداوند متعال سایه سپاه قدس را از سر ما ملت ایران کم نکنه
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۰۳:۰۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
همه اینهارومدیون پروردگاربزرگ هستیم. چون رهبربزرگی مانندحضرت آیت الله خامنه ای وبزرگ مردانی مانندحاج حسن تهرانی مقدم پدرموشکی ایران که روحشان شاد باشدرو دراختیارکشوربزرگ پرقدرت ایران داریم.خداپشت پناهه شیرمردان ایرانوایرانی باشه.ماباکسی جنگ نداریم.ولی آماده جنگیم.مامنتظرحمله ای ازآل سعودیم تادربقیع حرم ای نوبسازیم.یاعلی.
United States of America
ناشناس
۰۲:۲۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
این دفعه ناویواس اس باکسروناوهواپیمابرشون ازترس منهدم وپودرشدن تافاصله ۲۰۰دویست مایل ازمرزهای آبی مافاصله گرفتند،امیدواریم موشک بعدی ونسل جدیدترخلیج فارس بدون بزرگترشدن ابعادبدنه موشک این برد ۲۰۰مایل رابزودی تبدیل به ۴۰۰چهارصدمایل فاصله برای ناوهای یانکی،بدل کنه یعنی۶۵۰ ششصدوپنجاه کیلومتر فاصله گرفتن ودورتر ایستادن شون ازدریای عمان
United States of America
ناشناس
۰۲:۲۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
این دفعه ناویواس اس باکسروناوهواپیمابرشون ازترس منهدم وپودرشدن تافاصله ۲۰۰دویست مایل ازمرزهای آبی مافاصله گرفتند،امیدواریم موشک بعدی ونسل جدیدترخلیج فارس،۲۰۰مایل رابزودی تبدیل به ۴۰۰چهارصدمایل فاصله برای ناوهای یانکی،بدل کنه یعنی۶۵۰ ششصدوپنجاه کیلومترفاصله گرفتن ودورترایسادنشون ازدریای عمان
Iran (Islamic Republic of)
یزدانی
۰۱:۴۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
فقط خدا به ما کمک می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ع
۰۱:۴۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
نصرمن الله وفتح قریب
Iran (Islamic Republic of)
ب،ش
۰۱:۱۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
ثمره،خون،شهداست،احسن،برشما
Iran (Islamic Republic of)
سعید نعمتی
۲۳:۲۵ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
توان موشکی یک ابزار بازدارنده بسیار,قدرتمند است و به راحتی میتواند معادلات صحنه نبرد را به راحتی بهم بریزد .نمونه این اتفاق جنگ نابرابر عربستان و امارات و سودان و لیبی و چند کشور دیگر عربی که با بروز ترین جنگ افزار های غربی و امریکای به جان مردم مظلوم و بی دفاع یمن افتاده اند .و تا توانستند بدترین ظلم ها را در یک جنگ کثیف به این مردم پا برهنه که تنها با ابتدای ترین سلاح های ابتدای و انفرادی از خودشان دفاع میکردند .اما به محض اینکه طرف یمنی در این نبرد نابرابر بالغ شد و ورزیده شد و به توان موشکی دست یافت .دیگر انها به مانند گذشته نمیتوانستند پرده دری,کنند .
Iran (Islamic Republic of)
جواد اسماعیلی
۲۲:۱۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
درود به رهبر عزیز وسپا قدر دان شما هستیم
Sweden
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
شلیک موشک خلیج فارس را باید از روی ناوهای نیروی دریایی فراهم کرد.
Germany
حسين
۲۱:۵۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
بنام خدا وبا سلام ، قابل توجه هواداران گفتمان فردا گفتمان مذاكره است نه گفتمان موشك، قدرتمند نباشيم ايكى ثانيه ميخورنهمون ، خداوند ياور سپاهيان دلاورمان باشد.
Iran (Islamic Republic of)
نجم الدین
۲۱:۵۴ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
من به رهبرم سید علی و سپاه افتخار میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
زنده باشید بزرگ مردان ایران زمین به امید ساخت موشکهای قاره پیما با سرعت بالا وا زد رادار تا امریکای شیطان صفت را نیز با خاک یکسان کنیم به امید ان روز زنده باد سپاه وا زنده باشد رهبر عزیز مان
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۰۳ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
سلام و درود بر روح همه شهدا و همه شما نظامیان ایران اسلامی. افتخار ایران هستید. خدا قوت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
خدا قوت .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۱۶ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
ما که اینهمه قدرت و صلابت داریم چرا زورمون به چنتا مدیر مخل اقتصادی نمیرسه واقعا.
Iran (Islamic Republic of)
رستمی
۱۹:۵۷ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
بنده به نوبه خود این افتخار آفرینی واقتدار ، که مایه مباهات است را به عزیزانمان در سپاه پاسداران تبریک عرض نموده و از دور دستان مبارکتان را میبوسم، و از شما عزیزان که درصف اول نبرد علیه ظلمت هستید انتظار وتوقع داریم که فقط به پشرفت بیندیشید، خسته نشوید ،
قله های دست نیافتنی را فتح کنید ،چیزهایی را بسازید که دشمن را مجبور به اطاعت کند، وبدانید که پشتیبان شما اول خداوند متعال و ائمه معصومین میباشد و بعد ملت ایران در این مبارزه حق وباطل با شما همراه است.
Iran (Islamic Republic of)
منم
۱۹:۵۵ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
انشالله روزی برسه که سیاست ما نه تنها در منطقه بلکه در کل دنیا اجرا بشه به کمک امام زمان
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۳۹ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
این موشک رو میشه گفت ب نوعی شمشیر ذوالفقار دونست چون مثل شمشیر امیر المومنین خطرناک و تیز هست کاش اینو بن سلمان بشنوه کم لاف بگه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۹:۳۹ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
درود بر شما مردان باقیرت ایرانی
انشاالله در آینده با موشک جواب یاوه گویی آمریکا می دهیم
زنده باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
باغیرت صحیح است
United States of America
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
امیدواریم که سیدحسن نصرالله وحزب الله لنبان به نیروی دریایی قدرتمند فرامنطقه ای وانواع زیردریاییهای فاتح وبعثت باپیشران اتمی در آینده مجهزشودوحضوردرخلیج عدن،اقیانوس هند، دریای عمان،خلیج فارس وانجام مانورهای مشترک باایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
اینها در برابر توانایی های جوانان با استعداد ایرانی هیچه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
وجدانا" وارد خودرو سازی شوید و با تولید خودرو های کاملا" ایرانی در دکان سایپا و ایران خودرو و سایر پدر سوخته ها را تخته کنید انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
نصر من الله وانشا الله فتح قریب
United States of America
محمد
۱۷:۳۲ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
آفرین با این تلاش و پشتکار و هوش و نخبگان چشم براه رونماییهایی دقیقتر و دوربردتریم.
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۶:۳۱ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
انشالله به حق حضرت اقا کلاهک هسته ای هم درست میکنیم تا بدانن قدرت جمهوری اسلامی را
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۳۱ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
اینا همه خوبه دمتون گر م ولی چرا اینقدر گرونی چندتا شو بزنین تو تیران خودرو وسایپا که همه چیز درست بشه اخه پراید ۵ میلیون میارزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
سلام
اگرچه مایه افتخار است اما نباید به ان بسنده نمود باید انقدر قوی باشیم که دشمنان جرات گفتن انواع گزینه را نداشته باشند چه رسد به فکر تجاوز افتادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
الله اکبر لا اله الا الله محمد رسول الله علی ولی الله
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۵:۰۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
دمشون گرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
درود بر فرماندهان وسربازان وسرداران وطن
Germany
علی
۱۴:۱۹ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
درود بر مهندسین و جوانان ایرانی مرگ بر اسراییل مرگ بر امریکا مرگ بر ظالم مرگ بر وطن فروش
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۴:۰۶ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
واقعا دست مریزاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
آفرین ماشا الله هزار افرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
ماشاالله خیلی لذت بخش بود ) نصرمن الله و فتح غریب )با ای موشکها نابود کنین اسرائیل و وهابیت را. خدا قوت دلاوران استکبار ستیز.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
درود بر سپاه
Iran (Islamic Republic of)
یدالله حسنعلی زاده
۱۲:۳۵ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
نصر من الله و فتح قریب
انشا الله به فرموده رهبر راحل"امریکا را زیر پا خواهیم گذاشت"
یا مهدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
ای ول حال کردم
Czechia
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
جاویدان نام ایران و حافظان ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
دم سپاه گرم. هر چی دولت با کارهاش ملت رو ناامید میکنن سپاهیان عزیز باعث امیدواری ملت میشن.
Germany
محمد315
۱۱:۵۵ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
خداروشکر با توکل بر خدا و تکیه به جوانان و سخت کوشی مسئولان غیره ممکن ها ممکن شده و ایران از نظر قدرت نظامی روز به روز پیشرفته تر شده.
#شفاف سازی مجلس
#رونق تولید داخلی
#نه به وزارت بازرگانی
#نه به مسئولان لیبرال غرب گرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
یکی بزنید تو کارخانه سایپا،یکیم ایران خودرو... ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
ای ول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
لایک داری..............
United States of America
محمد
۱۷:۲۹ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
لایک
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۷:۰۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
گل گفتی دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
Ahmad
۱۱:۳۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
ناوهای هواپیما بر با توجه به برد هواپیماها فاصله ای تا هدف دارند که گاه مکن است تا دوهزار کیلومتر باشد بهتر است برای آن هم پیش بینی لازم حتی فراتر را لحاظ کرد
Iran (Islamic Republic of)
Ahmad
۱۱:۳۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
علی ت
۱۹:۲۷ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
باعث افتخار ماست این پیشرفت
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۳۳ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
ماشاالله به روحیه عزیزان نظامی
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۱:۱۳ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
بسم رب الشهداء و الصدیقین : بنام خداوند جان و خرد :
درود به شرف و غیرت و خردمندی و بصیرت و تلاش و پشتکارتان دانشمندان نخبه عزیز و بزرگوار و گرانقدر و گرامی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کهن متمدن و تمدن ساز عدالت گستر با عزت مقتدر و قدرتمند با عظمت و با شکوه ، موشکهای قاره پیمای دور برد پر سرعت نقطه زن رادار گریزهم بسیار بسازید تا دشمنان اسلام و مسلمین به زانو زدن بی افتند و حساب کار بیاد دستشون که با چه قدرت عظیم جهانی حزب الله طرفند هرچه قدرت نظامی و اقتصادی بالاتر رود هنوز کم است دشمنان اسلام و مسلمین رو به فروپاشی و زوال داخلی و خارجی هستند دست خداوند جل جلاله و اراده خداوند جل جلاله با امت واحده رسول الله ص حزب الله است . والسلام و صلوات التماس دعا .
اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعافِیَةَ وَ النَّصْرَ وَ اجْعَلْنا مِنْ خَیْرِ اَنْصارِهِ وَ اَعْوانِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ .
الحسین ع یجمعنا : لبیک یا رسول الله ص لبیک یا حیدر ع لبیک یا حسین ع .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
کاش ما هم در کنار شما بودیم برای ساخت این موشکها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
خدا کند همین که می گویید باشد
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۱۹ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
یعنی چه شک داری به توان غیورمردانمان؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
United States of America
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
این دوتاخودروسازبی لیاقت با کارنامه ی ننگین که عده ای رادرهمه حال به شک وتردیدانداخته اند، حتی اگراین دستاوردهای دفاعی ونظامی جلوی چشمشون باشه بازهم باورنمی کنند!
Iran (Islamic Republic of)
......
۱۹:۳۱ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
من ب این شک دارم ک امریکا واقعا این موشکو نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
سلام :دست مریزاد امابرد موشک خلیج فارس به نظر می رسد تا هزاران کیلومتر بایدارتقا یابد تا کشتی های جنگی و ناو های هواپیمابر امریکا بسیاردور دست تر هم پایگاه برای ماجراجویی علیه ایران احداث کردبرد موشک بتواند به آنها اصابت کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
بله. اونها هم متوجه شدن و دورتر قرار میگیرند. اگر برد این موشک هم به حدود 2000 کیلومتر برسه میتونه تحدیدات دریایی رو به طور معنی داری کاهش بده. ولی در کل برای داشتن امکان پاسخ هم سطح و بازدارنگی قاطع، قاره پیما نیاز قطعی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
اینی که شما عزیزان مطرح کردین بستگی به سیاست های هیبریدی ایران داره ، که بخواد ارتقاء بده یا نه که اگه بده ممکن معادلات سیاسی هم نیاز به باز نگری داشته باشه و سیاست های جدیدی وضع بشه . جای نگرانی نیست هر وقت بخوایم میتونیم ارتقاء بدیم.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۲۴ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
باسلام ---- آژدهای سیاه ----اسم جالبی برای این موشک میتونه باشه ( تصور اول )
United States of America
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
موشک خلیج فارس بهتره
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۱۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
تا چند تا از اینا نزنید تو عربستان // ما این حرفها را قبول نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
باید به افتخار سپاه تمام قد ایستاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
صنعت خودرو سازی رو هم بدن به اینا شاید یه ماشین خوب تولید بشه
Iran (Islamic Republic of)
تشکری
۱۹:۲۴ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
توی سنعت نظامی دزدی نمیشود ولی توی صنعت خدرو دزدی فراوون
Iran (Islamic Republic of)
علي اصغر كريمي
۰۷:۱۹ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
دست خدا با مومنان و مجاهدان است.
ان شاءالله كه سپاه اسلام پيروز است.
United States of America
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
ان شاءالله
آخرین اخبار