بیکاری در حصیرآباد اهواز موج می‌زند

مدیر دفتر تسهیل‌گری و توسعه محلی منطقه حصیرآباد اهواز از بیکار بودن ۷ هزار نفر در این منطقه خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، زهرا جمشیدی مدیر دفتر تسهیل‌گری و توسعه محلی منطقه حصیرآباد اهواز در جلسه شورای اجتماعی که امروز، یکشنبه ۲۴ شهریورماه در استانداری خوزستان برگزار شد، گفت: منطقه حصیرآباد ۱۱ هزار و ۸۶۰ نفر جمعیت دارد که ۵ هزار و ۶۷۲ نفر از این تعداد زن و ۶ هزار و ۵۴ نفر مرد هستند.

او با اشاره به تراکم قابل ملاحظه این منطقه اشاره کرد و افزود: به طور میانگین، هر ۲۱۸ نفر از ساکنان منطقه حصیرآباد در یک هکتار زندگی می‌کنند که جمعیت فعال اقتصادی آن ۸ هزار و ۱۴۰ نفر است و از این تعداد، ۷ هزار نفر از این تعداد بیکار هستند.

جمشیدی اظهار داشت: همچنین ۳۷۹ زن سرپرست خانوار در منطقه حصیرآباد وجود دارد و در ۵ سال گذشته نیز ۳۶۵ خانوار به این محله وارد شده‌اند.

مدیر دفتر تسهیل‌گری و توسعه محلی منطقه حصیرآباد اهواز با اشاره به بالا بودن نرخ برخی از آسیب‌های اجتماعی در این منطقه، تصریح کرد: میزان اعتیاد در این منطقه بسیار بالا است. اولویت ما در منطقه حصیرآباد بحث رسیدگی به آسیب اعتیاد است و باید به آن توجه شود. پس از اعتیاد نیز آسیب اقتصادی بالا است.

این مقام مسئول بیان داشت: ۵۰ درصد ساکنان این محله مجرد هستند و شرایط اشتغال آن‌ها مناسب نیست و شرایط ازدواج را ندارند.

زهرا جمشیدی اظهار کرد: با توجه بررسی‌های انجام شده در همه دفاتر تسهیل‌گری در حوزه بیکاری و اعتیاد و موارد دیگر، همه این مناطق با این مشکلات مواجه هستند و به تبع دیگر مناطق، سرمایه اجتماعی، اعتماد اجتماعی و مشارکت اجتماعی در منطقه حصیر‌آباد نیز پایین است.

او با اشاره به اولویت‌های مربوط به مشکلات ساکنان منطقه حصیرآباد اهواز، ادامه داد: با توجه به بررسی‌های انجام شده در یک سال گذشته، وضعیت آسفالت، وضعیت فاضلاب، اعتیاد، بیکاری و فقر، ترافیک و ازدحام پارکینگ، وضعیت روشنایی معابر، وضعیت بهداشت و نظارت و نبود پارک و فضای سبز و امکانات فرهنگی، به ترتیب جزو مشکلات مردم این منطقه هستند. علیرغم تعداد بالای جمعیت این منطقه، اما در حصیرآباد پارک و فضای سبز وجود ندارد.

جمشیدی با بیان اینکه بحث اسناد منازل در حصیرآباد یک معضل است که باید پیگیری شود، بیان کرد: ۸۵ درصد منازل مردم حصیرآباد سنددار نیستند. برخی افراد از ۵۰ سال پیش در منزلی زندگی می‌کنند، اما هنوز سند ندارند.

انتهای پیام/گ

خوزستان رتبه دوم بیکاری در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار