بلندمرتبه سازی مشهد در کشاکش ابلاغ سازمان مسکن و شهرسازی

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: ضابطه بلندمرتبه سازی و پهنه بندی حریم همچنان در انتظار ابلاغ سازمان مسکن و شهرسازی است.

بلندمرتبه سازی مشهد در کشاکش ابلاغ سازمان مسکن و شهرسازیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، شهریار آل شیخ معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد با حضور در مناطق ۴، ۵، ۶ و ۸ مشهد، نقشه استراتژیک نظام ارزیابی عملکرد سازمانی را به مدیران و کارشناسان این مناطق ابلاغ کرد و به طرح مباحث پیرامون این نقشه پرداخت و مسائل حوزه‌های مختلف این مناطق را از نزدیک مورد بررسی قرار دارد.

او در این جلسات با اشاره به اینکه تحویل گیری طرح‌های تفصیلی و کار مشاوران باید بین شهرداری، شورای شهر و سازمان مسکن و شهرسازی به صورت مشترک انجام شود، گفت: اما ظاهرا مشاوران، بسیاری از خواسته‌ها مانند تراز اقتصادی طرح‌ها را تدوین نکرده اند و شهرداری برای تصویب طرح‌ها تحت فشار است.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد با اشاره به ابلاغ طرح جامع در سال‌های گذشته و انتقاد از بلاتکلیفی طرح‌های تفصیلی، افزود: قرار بود ضابطه بلندمرتبه سازی و پهنه بندی حریم ظرف مدت زمان یک ماه از سوی سازمان مسکن و شهرسازی به شهرداری ابلاغ شود، اما هنوز این ضوابط ابلاغ نشده و طرح‌ها مدام به مرحله بعد می‌رود و تفسیر آن کامل می‌شود.

او با تاکید بر اینکه این طرح‌ها باید بعد از ۱۰ سال به جمع بندی برسد، افزود: متاسفانه هنوز این مهم انجام نشده و این پروسه در بخش‌های عمومی و بسیار موثر بی پاسخ مانده است و بر این اساس تصمیم گیری دقیقی نمی‌توان اتخاذ کرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد در ادامه بیان کرد: به دلیل عدم وجود طرح، پیشنهادات متعددی ارائه می‌شود که به تصمیم گیری موقت بیانجامد. تصمیم گیری‌هایی که در قالب طرح‌های شهری، کمیسیون ماده ۵ و کمیته حریم و ... مطرح می‌شود و موردی و مقطعی است.

آل شیخ با اشاره به نداشتن دید کلان در مباحث عمده، بیان کرد: ساخت و ساز‌هایی در بافت‌های مختلف شهری در دست انجام است و برج‌هایی در سطوح مختلف در حال ساخت است، بدون اینکه پشتوانه‌های مطالعاتی مشخصی برای آن‌ها وجود داشته باشد.

او عنوان کرد: هیچ پهنه‌ای را برای هیچ کاری تعریف نکردیم و همه تصمیم گیری‌ها به صورت موردی در قالب کمیسیون‌هایی از این دست اتخاذ می‌شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد در ادامه با انتقاد از عملکرد مشاوران طرح تفصیلی، بیان کرد: خدمات در بسیاری از بخش‌ها تعریف نشده و بسیاری از پرسش‌ها بی پاسخ مانده و موارد شناوری در طرح وجود دارد که پاسخگویی نشده است.

 نقشه استراتژیک نظام ارزیابی عملکرد سازمانی شهرداری مشهد دارای شاخص هایی، چون شهری با حمل و نقل عمومی، در دسترس و متصل، شهر پاک و حافظ منابع زیست محیطی، شهر امید با قابلیت زندگی مطلوب، شهر هوشمند و شهروند محور و شهری متعادل و ایمن و شهری رقابت پذیر با درآمد پایدار برای شهروندان و شهرداری است. بر این اساس ۴ هدف عمده رضایت مندی ذینفعان و تکریم آنان، سازمان شفاف و پاسخگو، خودکفایی در تامین مالی و درآمد‌های پایدار، ارتقای بهره وری و کارآیی سرمایه‌های انسانی و تعالی فرهنگ سازمانی نیز برای این منظور تعریف شده است.

انتهای پیام//ف.ح

 

 

ابلاغ طرح جامع در سال‌های گذشته و انتقاد از بلاتکلیفی طرح‌های تفصیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.