استاندار خراسان رضوی:

وحدت در اهداف مشترک رمز موفقیت مثلث توسعه اقتصادی‌فرهنگی است

استاندار خراسان رضوی گفت: رمز موفقیت مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی این است که در اهداف مشترک و اجرا وحدت داریم.

وحدت در اهداف مشترک رمز موفقیت مثلث توسعه اقتصادی‌فرهنگی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی‌رضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که با حضور آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان در دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد، گفت: همبستگی شکل گرفته در بین ارکان مختلف حاکمیت برای اهداف مقدس پیش رو کم سابقه است.

او با تقدیر از امام جمعه مشهد، نمایندگان مردم در مجلس، معین‌ها و فعالان اقتصادی و مدیران دستگاه‌ها برای تعامل و همکاری در طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی استان افزود: نظام جمهوری اسلامی یک نظام مردم پایه بوده و شرط بقای حکومت رضایت مردم است، این نظام مبتنی بر دین مبین اسلام و اصل ولایت فقیه ستون جمهوری اسلامی است که در قانون اساسی هم به صراحت گفته شده است.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: اگر بخواهیم استمرار این نظام را شاهد باشیم باید مردم و جامعه قوی و توانمند داشته باشیم لذا باید در حوزه اقتصاد و فرهنگ قوی باشیم، اگر بخواهیم در حوزه اقتصاد قوی باشیم باید نرخ بیکاری کاهش پیدا کند، همچنین نیاز است تا آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا کند و فرهنگ کار، تلاش، تعهد مسئولیت شناسی، وظیفه شناسی، اخلاق مداری، گذشت و تعاون در سطح جامعه از مسیر فرهنگ گسترش یابد.

رزم حسینی با بیان اینکه امنیت پایدار امروز تضمین کننده فعالیت‌های ماست، بیان کرد: در حوزه فرهنگ و اقتصاد باید آنچنان قوی باشیم که در داخل و خارج کسی نتواند موجبات نارضایتی مردم را فراهم کند.

او با اشاره به اینکه مسئولین بر پایه رای مردم بر روی کار آمده اند و این امانتی در اختیار مسئولین است، تصریح کرد: هر کلامی که موجب تقویت وحدت شود حتما ثواب دارد، اما هر کلامی که باعث تضعیف این حرکت باشد حتما ناثواب بوده و مورد رضایت خداوند متعادل نیست.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: رمز موفقیت مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی این است که در اهداف مشترک و اجرا وحدت داریم.

رزم حسینی با بیان اینکه ما خواهان این هستیم تا مردم را درگیر فعالیت‌های اقتصادی کنیم، بیان کرد: خوشحالم که در خراسان رضوی این مهم به خوبی در در حال اجرا است، روز گذشته هم وزیر کشور از اقدام ما متحیر شده بود که چگونه بخش خصوصی در جهت توانمند سازی مردم کار می‌کند و این میزان اشتغال را به وجود آورده است.

او با اشاره به اینکه ۹۲ هزار میلیارد تومان موافقت نامه سرمایه گزاری در چهارچوب طرح مثلث توسعه اقتصادی خراسان رضوی اقدامی قابل توجه و مهم است، ادامه داد: این حرکت شروع شده در خراسان رضوی کم نظیر است، متقاضیانی برای سرمایه گزاری وجود دارد که حاضر هستند تا ۲۵، ۳۰ و حتی ۵۰ درصد سرمایه اولیه را تامین کنند، یعنی اینکه استان قابلیت سرمایه گذاری دارد.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و اهمیت توجه به این مقوله مهم، بیان کرد: متکی شدن به طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی به معنای مردمی بودن اقتصاد مقاومتی است.

رزم حسینی با بیان اینکه در راستای اجرای اهداف همه به مانند یک رزمنده در جبهه‌های نبرد علیه دشمن همدل هستیم، افزود: امروز می‌خواهیم با همدلی و همزبانی که جزو تاکیدات رهبر انقلاب است کار را پیش ببریم، لذا باید قدرشناس خدمات مسئولین و مدیران خود باشیم.

وی تاکید کرد: رزمندگان ما در دفاع مقدس نسل فداکار و جوانانی پایمرد و بی ادعا بودند که به میدان رفتند و دیدیم که چطور خرمشهر را آزاد کردند، لذا امروز هم باید این کار را بکنیم و با این نگاه حرکت کرد.

استاندار خراسان رضوی افزود: من فکر می‌کنم اگر بنا باشد برای کشور سرمایه‌ای وارد شود، حتما باید اولویت سرمایه گذاری مشهد مقدس و خراسان رضوی باشند.
 
انتهای پیام//ف.ح

 

سرمایه گذاری در مشهد باید در اولویت باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.