مردم کدام کشورها بیشتر سیگار می‌کشند؟ + اینفوگرافیک

اینفوگرافیک منتشر شده، نشان می‌دهد که مردم کدام کشورها بیشتر سیگار می‌کشند.

مردم کدام کشورها بیشتر سیگار می‌کشند؟ +اینفوگرافیکبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اطلاعات ارائه شده از سوی سازمان بهداشت جهانی نشان دهنده گرایش‌های سرسام‌آور افراد به مصرف سیگار در برخی نقاط جهان است. دانستن این مطلب ضروری است که کشیدن سیگار هر ساله، بیشتر از مجموع تلفات ایدز، الکل، مواد مخدر، تصادفات رانندگی، قتل ، خودکشی و آتش‌سوزی موجب مرگ ومیر افراد می‌شود، اما بسیاری بی‌توجه به این موضوع همچنان به اشتباه خود در مصرف دخانیات ادامه می‌دهند.

در ادامه اینفوگرافیکی را مشاهده می‌کنید که در آن آماری را از کشوهایی با مصرف بالای سیگار نشان داده است. گفتنی است که این آمار بر اساس درصد افراد سیگاری در کل آن کشور تعیین شده است. طبق این تصویر شیلی، تنها کشور آمریکای جنوبی در این فهرست است که ۳۸ درصد از بزرگسالان آن سیگار می‌کشند. کریباتی نیز با تقریب ۵۰.۲ ٪ در بالاترین مصرف میزان سیگار قرار دارد. گفته شده در این کشور کوچک در جنوب اقیانوس آرام، قوانینی که تنباکو را وضع می‌کنند سختگیر نیستند و سیگار کشیدن در بسیاری از مکان‌های عمومی ممنوع نیست. 

مردم کدام کشورها بیشتر سیگار می‌کشند؟ +اینفوگرافیک

انتهای پیام/

برچسب ها: دیدنی ها ، شنیدنی ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۱۴:۲۲ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
چند وقت پیش دو تا دختر بچه ۱۴ ، ۱۵ ساله سوار ماشین کردم ( راننده اسنپ هستم ) به محض نشستن درخواست کردن که سیگار بکشن که منم بخاطر اینکه از بوی سیگار بدم میاد اجازه ندادم ، همین که گفتم نه گفتن بزن کنار پیاده میشیم .
هر کاری که بکنن باز هم بوی سیگار از بدن و لباس آدم نمیره ولی چرا پدر و مادر اینا بهشون تذکر نمیدن واقعا در عجبم
Iran (Islamic Republic of)
از زبان پروین اعتصامی
۰۹:۳۳ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
سیر، یک روز طعنه زد به پیاز
که تو مسکین چقدر بد بوئی

گفت، از عیب خویش بی‌خبری
زان ره از خلق، عیب میجوئی

گفتن از زشتروئی دگران
نشود باعث نکوروئی

تو گمان می‌کنی که شاخ گلی
بصف سرو و لاله میروئی

یا که همبوی مشک تاتاری
یا ز ازهار باغ مینوئی

خویشتن، بی سبب بزرگ مکن
تو هم از ساکنان این کوئی

ره ما، گر کج است و ناهموار
تو خود، این ره چگونه میپوئی

در خود، آن به که نیکتر نگری
اول، آن به که عیب خود گوئی

ما زبونیم و شوخ جامه و پست
تو چرا شوخ تن نمیشوئی

این ابیات را از زبان پروین نقل کردم. شما اول بروید کشور خودتان را درست کنید. چرا آمار سیگاری های ایران را نگفتید؟ متاسفانه بنده فکر می کنم حداقل 90 درصد دختران و پسران جوان ما قلیانی هستند و عده زیادی هم بدبختانه سیگار می کشند. قلیان از سیگار هم بدتر است. باز هم متاسفانه دستگاه قضایی و دولت هیچ اقدام گسترده و مقابله جدی با این معضلات جامعه ایران و حل مشکلات جوانان ندارد. فقر، بی کاری ، اعتیاد ، فساد و فحشا و ... بیداد می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۸:۴۳ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
مردم کدام کشورها بیشتر سیگار می‌کشند؟ خدا رو شکر که همه مردم ایران همه اند ورزشکارند و فقط دود از اگزوزهای موتورسیکلتها و خودروهاشون میاد بیرون نه از کشیدن قلیون و سیگاراشون .
آخرین اخبار