معاون استانداری سمنان:

جشنواره ایل سنگسر فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری است

خجسته پور با اشاره به برگزاری جشنواره ایل سنگسر در این استان گفت: این جشنواره فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان در مراسم افتتاح دبیرخانه جشنواره ایل سنگسر به میزبانی میراث فرهنگی استان سمنان گفت: جاذبه های ایل سنگسری بسیار متنوع است و باید محور اصلی جشنواره معرفی سبک زندگی این عشایر باشد.

او با بیان اینکه رونق گردشگری نیاز به معرفی ظرفیت ها وجود دارد گفت: ایل سنگسری ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر در استان است و باید از آن به خوبی استفاده شود.

خجسته پور تصریح کرد: نیاز است ابتدا محور اصلی جشنواره یعنی سبک زندگی سنتی عشایر معرفی شود و پس از آن سراغ معرفی ظرفیت ها دیگر استان رفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت : همه شرایط باید برای سنتی برگزار شدن این جشنواره مهیا شود و این تاکید استاندار استان است که همه دستگاه ها باید از تمام توان برای هر چه بهتر برگزار شدن جشنواره وارد عمل شوند.

او افزود: نیاز است ابتدا استان های معین کارهایی که می توانند انجام دهند را اعلام و پس از آن انتظارات استان از استان های مجاور بازگو و بر روی این موارد برنامه ریزی صورت گیرد.

جمال مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سمنان نیز گفت: ایل سنگسری ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر در استان سمنان است و باید برای رونق گردشگری در استان به آن بیشتر توجه شود.

وی افزود: هدف این جشنواره نشان دادن ظرفیت های استان و بخصوص ایل سنگسری برای فراهم کردن شعار استان، از معبر به مقصد است.

بیرقی دبیر اجرایی این جشنواره نیز با بیان اینکه جشنواره ایل سنگسری از 22 تا 24 آبان در مکانی خوب در شهرستان مهدیشهر برگزار می شود گفت: این جشنواره با محویت صنایع دستی، پوشاک و دستبافته ها برگزار می شود.

در پایان، دبیرخانه جشنواره ملی ایل سنگسری نیز در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان افتتاح شد.

انتهای پیام / ر

جشنواره ایل سنگسر در استان سمنان برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.