اعلام آمادگی آمریکا برای استفاده ذخایر استراتژیک خود

مشاور ارشد کاخ سفید اعلام کرد برای جبران کسری تولید نفت عربستان سعودی و ایجاد ثبات در بازار جهانی نفت واشنگتن آماده است از ذخایر استراتژیک خود استفاده کند.

اعلام آمادگی آمریکا برای استفاده ذخایر استراتژیک خودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کلین کانوی، مشاور ارشد کاخ سفید امروز در مصاحبه با فاکس‌نیوز اعلام کرد وزارت انرژی آمریکا آمادگی دارد در صورت لزوم و به منظور تثبیت بازار‌های جهانی نفت و تامین انرژی مورد نیاز دنیا از ذخایر استراتژیک خود استفاده کند.

روز گذشته، پهپاد‌های یمنی تاسیسات نفتی شرکت آرامکو عربستان سعودی را هدف قرار دادند و به دنبال آن آتش‌سوزی وسیعی در آنجا به وقوع پیوست. شدت خرابی‌های این حملات به حدی بوده است که وزیر انرژی عربستان از توقف نیمی از تولیدات نفت این کشور در پی این حمله خبر داد. او اعلام کرد: «حمله به پالایشگاه‌های بقیق و میدان نفتی خریص شرکت آرامکو موجب توقف موقت تولید نفت در این دو مجموعه نفتی شد».

از آنجاییکه عربستان روزانه حدود نه میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کند این توقف به معنای حدود پنج میلیون بشکه نفت در روز است که تقریبا پنج درصد تولید روزانه جهانی را شامل می‌شود.

کانوی همچنین در این مصاحبه احتمال دیدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک را که قرار است اواخر ماه جاری میلادی برگزار شود، رد نکرد اما مدعی شد: «این حمله (حمله پهپاد‌های یمنی به تاسیسات شرکت آرامکو عربستان) به احتمال برگزاری این دیدار کمکی نکرده است».

پس از حمله موفقیت‌آمیز پهپاد‌های انصارالله به تاسسیات نفتی عربستان، مقامات آمریکایی به شدت تلاش کرده‌اند ایران را به دست داشتن در این حملات متهم کنند که تهران این ادعا‌ها را رد کرده است.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در واکنش به این اتهامات آمریکایی‌ها اظهار کرد واشنگتن نمی‌تواند با متهم ساختن ایران جنگ را در یمن پایان دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار