بازسازی پل چهر با اعتبار ۳۵۰ میلیون تومان آغاز شد

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از آغاز عملیات بازسازی پل تاریخی چهر در شهرستان هرسین خبر داد.

بازسازی پل چهر با اعتبار  ۳۵۰ میلیون تومان آغاز شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، امید قادری  به وقوع سیل ابتدای امسال و خسارات وارده شده به پل تاریخی چهر شهرستان هرسین اشاره کرد و گفت: باتوجه به شدت تخریب این پل و شکافی که برای عبور آب از کنار پل ایجاد شد،  از آنجایی که نمای این پل تاریخی دچار خسارت چندانی نشده و بیشتر تخریب مربوط به دستک پل است، مقرر شد تا اداره کل راهداری استان برای بازسازی آن براساس نقشه‌های مرمتی که میراث فرهنگی در اختیار آن‌ها قرار داده، اقدام کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تاکید کرد: همچنین امور آب استان هم باید اقداماتی داشته باشد تا خروجی دبی آب از این پل متعادل شود.

او افزود: درحال حاضر عملیات اجرایی بازسازی پل با اعتبار اولیه ۳۵۰ میلیون تومان آغاز شده و کارشناسان میراث فرهنگی نیز بر روند بازسازی نظارت دارند.

قادری در ادامه با بیان اینکه در کنار حوادث طبیعی، تردد وسائل نقلیه به ویژه خودرو‌های سنگین نیز یکی از عوامل مهم خسارت به پل‌های تاریخی استان است، عنوان کرد: باتوجه به اینکه اکثر این پل‌ها محلی برای تردد مردم روستا‌های اطراف هستند، نمی‌توانیم مانع تردد آن‌ها شویم، اما انتظار داریم حداقل از تردد وسائل نقلیه سنگین از روی این پل‌ها جلوگیری شود.

انتهای  پیام/ز

 

آغاز عملیات بازسازی پل تاریخی چهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
احسنت