امضاء تفاهم‌نامه علمی سپاه فجرفارس و دانشگاه شیراز

تفاهم‌نامه علمی، پژوهشی و تحقیقات کاربردی بین سپاه فجر استان فارس و دانشگاه شیراز منعقد شد.

انعقاد تفاهم‌نامه علمی سپاه فجر و دانشگاه شیرازبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آئین انعقاد تفاهم‌نامه علمی، پژوهشی و تحقیقات کاربردی بین سپاه فجر استان فارس و دانشگاه شیراز با حضور سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر و دکتر حمید نادگران ریاست دانشگاه شیراز برگزار شد.

فرمانده سپاه فجر در این آئین با بیان اینکه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین سپاه فجر و دانشگاه شیراز نویددهندۀ آغاز یک حرکت پُرشتاب علمی در استان فارس است، گفت: ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه، حمایت از نخبگان جوان، تحقیقات کاربردی، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، خودکفایی در تولید محصولات دانش‌بنیان، پژوهش‌های کاربردی و تجمیع ظرفیت‌های علمی و فناوری استان فارس از اهداف مهم این تفاهم‌نامه هستند.

او با بیان اینکه دانشگاه و جهادگران عرصه علم و فناوری از ارکان اساسی اقتدار نظامی و دفاعی کشور هستند، گفت: با تلاش اساتید انقلابی و جوانان نخبه کشور در صنایع دفاعی امروز در زمینه تجهیزات دفاعی نه‌تنها خودکفا هستیم بلکه تجهیزات دفاعی کشور قدرت مقابله با پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی دنیا را دارند و این اقتدار علمی و دفاعی در وقایع اخیر به‌صورت عینی مشاهده‌شده است.

سردار غیاثی با بیان اینکه حمایت از نخبگان و پژوهشگران جوان یکی از رویکردهای مهم سپاه در استان فارس است، گفت: انعقاد این تفاهم‌نامه یک گام عملی و تأثیرگذار در راستای تحقق این رویکرد مهم است.

او با بیان اینکه دو تیم متخصص از دانشگاه شیراز و سپاه فجر استان فارس در تدوین این تفاهم‌نامه همکاری داشته‌اند، گفت: موضوعات پایان‌نامه‌های دانشجویی را باید به مسائل کاربردی در جامعه معطوف کنیم، بستر مناسبی در سپاه ایجادشده تا طرح‌های نظری دانشگاه با کمک سپاه اجرایی شوند و موضوعات مرتبط با این تفاهم‌نامه نیز در همین راستا بوده و قابلیت اجرا دارند.

سردار غیاثی با بیان اینکه سپاه فجر در قالب ارائه تسهیلات و مشاوره‌های علمی و پژوهشی از مبتکران و مخترعان فارس حمایت می‌کند، گفت: در سال‌های اخیر هم‌افزایی سازمان‌ها و نهادهای استان فارس با سپاه فجر در طرح‌های مختلف نظیر ساخت خانه برای محرومان و اهدای جهیزیه به زوج‌های جوان نتایج بسیار خوبی داشته و با تلاش دست‌اندرکاران این تفاهم‌نامه نیز به الگو و تجربه‌ای موفق در کشور تبدیل خواهد شد.

او با بیان اینکه اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) الگو و شاخص بصیرت انقلابی و اقدام جهادی است، گفت: جوانان عاشورایی و مؤمن در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با الگو گرفتن از سالار شهیدان برای دفاع از انقلاب اسلامی و مقابله با تهدیدات آمادگی کامل دارند.

فرمانده سپاه فجر بابیان اینکه دانشگاه مبدأ تحول و تعالی جامعه است، گفت: دانشگاه، اساتید و دانشجویان از ارکان اصلی ارتقاء سطح فرهنگ جامعه، پیشرفت علمی و توسعه صنعت کشور هستند و روشنگری پیرامون وقایع جاری کشور در فضای مجازی و رسانه‌ای رسالت مهم اساتید انقلابی است.
انتهای پیام/م

افزایش همکاری های سپاه فجر فارس و دانشگاه شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار