کارگاه آموزشی امداد و نجات حیات وحش در اراک

کارگاه آموزشی امداد و نجات حیات وحش به منظور افزایش توان کارشناسان و محیط بانان در اراک آغاز شد.

کارگاه آموزشی امداد و نجات حیات وحش در اراکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، کارگاه سه روزه آموزش نظری و عملی «امداد و نجات حیات وحش» با هدف آشنا نمودن کارشناسان و ماموران اجرایی محیط زیست استان مرکزی با حیات وحش، اهمیت و تهدیدات آن‌ها، رفتار شناسی، تیمار و نگهداری پرندگان شکاری و پستانداران آسیب دیده  در اداره کل محیط زیست استان مرکزی در اراک آغاز شد.

چگونگی مقید سازی، جابجایی و رهاسازی پرندگان و پستانداران و نحوه نمونه برداری از حیات وحش با هدف نگهداری این ذخایر ارزشمند ژنتیکی در بانک ژن سازمان از دیگر موضوعات این کارگاه سه روزه است.

آموزش و توانمندسازی محیط بانان از اولویت های سازمان حفاظت محیط زیست

رضا میرزائی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی برگزاری این گونه دوره‌ها را به منظور بالا بردن توان علمی واجرایی کارشناسان و محیط بانان را با اهمیت و ضروری برشمرد و گفت: آموزش و توانمندسازی محیط بانان در سطح کشور از اولویت‌های سازمان حفاظت محیط زیست است.

میرزائی با بیان اینکه طبیعت و همه اجزاء آن به اندازه‌ای به هم وابسته هستند که نابودی هر یک، منجر به تضعیف سایر عوامل می‌شود افزود: حفظ حیات وحش و محیط زیست، وظیفه همه ماست چرا که نابودی آن، بی شک نابودی انسان را در پی خواهد داشت.

او با تاکید بر حفظ حیات وحش و تنوع زیستی بخاطر نقش آن در حفظ ثبات اکوسیستم اضافه کرد: تنوع زیستی و ذخایر ژنتیکی یک منبع تجدید ناشدنی است که از دست دادن آن غیرقابل جبران خواهد بود.

قاچاق حیات وحش ، به تجارتی پر سود در جهان تبدیل شده

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: متاسفانه قاچاق حیات وحش، به تجارتی پر سود در جهان تبدیل شده و برای این منظور سالانه هزاران گونه ارزشمند و در معرض انقراض در جهان بصورت غیر قانونی صید یا شکار می‌شوند و این معضل پدیده تنوع زیستی را با خطر جدی مواجه می‌کند.

لازم بذکر است از ویژگی‌های حائز اهمیت در کارگاه سه روزه آموزش نظری و عملی «امداد و نجات حیات وحش» دعوت و حضور آتش نشانان پایگاه‌های ۱۱ گانه شهر اراک است که در مواردی امداد و نجات حیات وحش جزو ماموریت‌های شغلی آنان محسوب میشود.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.