سخنگوی نیروی هوایی یمن: دست داشتن ایران، عراق و حزب‌الله در حمله پهپادی به عربستان را رد می‌کنیم

سخنگوی نیروی هوایی یمن ادعاهای آمریکا و اتهام‌زنی‌های اخیر این کشور درباره حمله پهپادی اخیر به تاسیسات نفتی عربستان را رد کرد.

سخنگوی نیروی هوایی یمن: دست داشتن ایران، عراق و حزب‌الله در حمله پهپادی به عربستان را رد می‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی نیروی هوایی یمن اعلام کرد نیرو‌های یمنی مسئولیت حمله اخیر پهپادی به یکی از تاسیسات مهم نفتی عربستان را به عهده می‌گیرند.

ایران روز یکشنبه اتهام‌زنی‌های آمریکا در خصوص دست داشتن در حمله به تاسیسات نفتی عربستان را رد و اعلام کرد واشنگتن به دنبال بهانه جویی برای اقدامی تلافی جویانه علیه این کشور است.

در همین حال سرتیپ عبدالله الجفری (Abdullah Al-Jefri) سخنگوی نیروی هوایی یمن اعلام کرد: حمله هوایی گسترده‌ روز شنبه با فاصله‌ای بیش از هزار کیلومتر و با ورود ده پهپاد به حریم هوایی سعودی انجام گرفت. آن‌ها (انصارالله) این حملات را بعد از جمع‌آوری دقیق اطلاعات انجام داده‌اند.

وی تصریح کرد: این حمله‌ای حساس و تاثیرگذار بود و در عین حال در عمق راهبردی انجام گرفت که چندین نشانه داشت: مهم‌تر از همه اینکه نشان داد این گروه قادر به نفوذ در آسمان سعودی در فاصله‌ای طولانی و بیش از هزار کیلومتر است بدون اینکه رادار‌ها آن را شناسایی و یا سرنگون کنند.


بیشتر بخوانید: آمریکا: ۱۹ نقطه تاسیسات آرامکو هدف حمله قرار گرفته است + تصویر


این مقام ارتش یمن افزود: ما تایید می‌کنیم که این رشته عملیات از خاک یمن و به وسیله ارتش یمن و کمیته‌های مردمی انجام گرفته است و از این رو همه آنچه که درباره حمایت ایران از ما مطرح است یا اینکه گفته می‌شود این عملیات از خاک عراق و از طریق حزب‌الله لبنان صورت گرفت، اشتباه محض هستند.

در همین حال سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در بیانیه‌ای اعلام کرده است: "این دست اظهارات و اتهام‌زنی‌های کور و بی‌ثمر غیر قابل درک و بی‌معنی هستند".

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا بعد از حملات روز شنبه که به کاهش شدید تولید نفت در عربستان منجر شد، ایران را محکوم و ادعا کرد: "آمریکا با متحدان و شرکای خود برای تضمین تامین بازار انرژی همکاری می‌کند و ایران برای تجاوزگری‌های خود مسئول است".

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
این احمقا نمیفهمن که اگر ایران میزد دیگه چیزی از تاسیسات نفتی آنها باقی نمی ماند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
ایران خوشحال میشه عربستانو بترکونه
آخرین اخبار