افزایش بیش از ۵۰ درصدی بارندگی‌ها در شیروان

از ابتدای سال آبی جاری ۳۵۳ میلی‌متر بارندگی در شهرستان شیروان صورت گرفته است که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،بهزاد بهلولی سرپرست امور منابع آب شیروان با بیان اینکه سال آبی پارسال در این منطقه ۲۲۷ میلی‌متر بارش به ثبت رسیده بود، گفت: بارندگی‌های سال آبی امسال در شهرستان شیروان نسبت به دوره درازمدت نیز ۴۳ درصد افزایش داشته است.

بهلولی با اشاره به اینکه امسال ۱۰ میلیون متر مکعب اضافه برداشت مجاز آب از چاه‌های شهرستان انجام شده، گفت: از ابتدای امسال ۱۲ حلقه چاه غیرمجاز شناسایی و پر شده و ۶۲ مورد احکام انسداد چاه غیرمجاز در این شهرستان نیز دریافت شده است.

او افزود: عملکرد تحویل آب از ۲ سد بارزو و گلیل شیروان در پنج ماهه نخست پارسال ۷۷۵ هزار مترمکعب آب برای مصرف آشامیدنی و ۵ میلیون مترمکعب برای کشاورزی و خروجی آن ۷ میلیون مترمکعب بود که این ارقام در مدت مشابه امسال ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار آب آشامیدنی، ۱۰ میلیون مترمکعب برای کشاورزی و مجموع خروجی آب این سد‌ها ۱۳ میلیون و ۱۰۰ مترمکعب بوده است.

بهلولی گفت: برای سال جاری پیش بینی تامین ۱۹ میلیون مترمکعب آب شده است که از این میزان ۳ میلیون مترمکعب برای آشامیدن، ۱۵ میلیون مترمکعب برای بخش کشاورزی و یک میلیون مترمکعب برای حوزه صنعت است.

سرپرست امور منابع آب شیروان افزود: در ۵ ماهه نخست امسال هزار و ۳۷۰ موتور تلمبه غیرمجاز در شهرستان شناسایی شده و ۲۰۴ مورد تخلفات حوزه رودخانه و لایروبی رودخانه‌ها در ۱۵ محل رصد شده است.

سالانه در شیروان ۷۰ میلیون مترمکعب آب زیرزمینی از ۵۴۰ حلقه چاه آب مجاز و ۱۰ میلیون مترمکعب آب از هزار و ۲۷۰ حلقه چاه غیرمجاز برداشت می‌شود.

انتهای پیام/د

افزایش بیش از ۵۰ درصدی بارندگی‌ها در شیروان

برچسب ها: باران ، آّب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.